|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har i princip aldrig hört/sett någon som har haft problem med någon av varianterna,förutom någon som haft nåt pixelfel... Tror knappast man ska skippa att skaffa en digital för att den strular mer. Men iaf...de är ingen som har koll eller rent av bytt i från gamla till den nyare varianten? |
|
|
Haas. Om du söker lite på forumnet så finns det mycket att läsa om krånglande klimaenher på e36. Jag har varit i kontakt med säkert 70-80 pers som haft problem med den digitala kliman. Och 4-5 st som haft problem med den gamla. Dessbättre är det ganska enkelt att reparera den digitala klimaenheten. |
|
loftahammar |
Det är sant som BjörnB säger, ja vet eftersom ja har en som krånglar och det är en sjukdom på just den digitala enheten, den glappar som att den stänger av och på sig ganska ofta riktigt störande då en ny kostar 3000kr:( Mvh Robban Länk |
loftahammar |
Kan ju tillägga att ja kanske har nått ovanligt glapp, den hoppar igång om ja vickar på den stora kontakten på baksidan, har lagt lite papper i spänn, och det har funkat ett tag, men vad vet ja om det:) Mvh Robban Länk |
|
loftahammar. Du har inget ovanligt fel. Den dåliga lödningen sitter nära den stora kontakten. Många luras att tro att felet ligger i kablaget eller kontakten. Håll inte på att trixa och bänd för mycket med kablaget för då kan du skada kablaget också och det är inget kul. Alltså du ska löda om den dåliga kondingen på stora kotert i klimaenheten. Känner du dig osäker på att löda så kan jag hjälpa dig. |
|
loftahammar |
BjörnB Ok, trodde att det var kontakten. Nä ja är inte så haj på det, men såg att du bodde i linköping, bor själv på öland och annvänder bilen dagligen, och om ja skickar upp den så tar det ju ett tag o vet inte när ja ska upp till linköping nästa gång, men hjälp vill ja ju ha:) läste nått om att du tog 300kr för jobbet?? Mvh Robban Länk |
|
Den digitala klimatautomatiken( Utrustningskod 534) kom 12/90 då 325i sedan lanserades. Däremot så salufördes den överhuvudtaget inte i Sverige förräns 1995. Kod 530, Klimatanläggning ingick i det så "svenska" komfortpaketet tillsammans med bl a Fjärrmanövrerat larm, läderratt samt lite annat smått och gott. Mvh Asken |
|
| asken....hur kommer det sig då att inga av de tyskimporterade bilar jag haft, sett eller kört har haft digitalklima trots att de är äldre än 95? | |
|
Har haft båda klimat enheterna.Fast i olika bilar förståss:) Saknar vrid rattarna på den gamla analoga kliman.Dock så är det fint med knappar som lyser i olika färg på den digitala.Har också uppfattningen att den gamla strulade mindre. |
|
|
Aquilla: vänligen läs hela min postning igen. Se bilderna på den här annonsen, enkelt exempel. Länk Mvh Asken |
|
|
loftahammar, skicka ett mail till: bjornm3e30@hotmail.com så ska jag hjälpa dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.