|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Varför är inte andra bilar tillåtna, ni missar ju skitmycket diskutioner, och andra interesserade människor från andra forum, dem kanske tom vill byta till en Beemer pga detta forum, detta måste vara det enda bilrasistiska forumet i världen, var nu snäll och radera inte detta inlägg, jag tror att denna diskution behövs, AP är ett bra forum, hög kvalitet och många sakkunniga. Ggp | |
|
Vill man diskutera Audi gör man det på ett Audi-forum, Volvo på ett Volvo-forum osv. Jämförande diskussioner som t.ex. 3-serien vs. Audi A4 brukar aldrig vara något problem här, så jag förstår inte riktigt problemet? /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Jag förstår varken frågan eller problemet. Menar Purple att vi ska diskutera Opel på Autopower? Och vilka är det vi missar? Folk som inte har någon BMW och inte heller vill ha någon BMW, utan som helst vill diskutera Toyota och Autobianchis förträffliga historia? Det är ju precis likadant på alla märkesforum - inte fasen sitter Alfapowers eller NordicAudis medlemmar diskuterar BMW hela dagarna. Vill de göra det kommer de hit, precis som vi som vill diskutera Alfa eller Audi drar oss dit. Zatzy kanske kan vara nåt för Purple? |
|
|
Varför säljer inte BMW även Fiat, Renault och Lloyd i nybilshallarna? Varför säljer inte Swedbank akvariefiskar? De går ju miste om alla som är intresserade av fiskar. Nä, allvarligt.. Din fråga är kanske befogad. Vi har ända sedan starten fokuserat på enbart BMW, och det har gjort att BMW-relevansen på alla inlägg är väldigt hög. Visst, nackdelen är att man går miste om alla som är intresserade av Toyota och akvariefiskar mm, men fördelen är att det blir hög kvalitet. Trots att det bara är BMW-relaterade diskussioner så är AutoPower forum ett av Sveriges största forum. Eller är det kanske tack vare? Vi har haft vissa diskussioner på att bredda inriktningen, men det är inget som är aktuellt just nu. Det finns säkert de som absolut vill att vi breddar oss, och även inriktar oss på övriga märken, men det finns säkert många som skulle lämna AutoPower också. Det går utmärkt att kommentera här om ni tycker att det vore bra om sajten skulle rikta sig till alla märken. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
| Tommie - Pratar vi om ett delforum som heter just "övriga märken" i samma stil som t ex "Allmänt om bil och trafik" eller pratar vi ett delforum för varje märke värt att nämna eller kanske om flera parallella Autopower-sajter? | |
|
Jag tycker absolut att man borde ha ett delforum som inte bannar andra bilmärken, hur i helv...te skulle ni förlora på detta? Ggp |
|
|
Visst tycker jag att man skulle kunna ha en kategori i botten av forum index där andra märken kan diskuteras, men inte mer än så. |
|
|
Tommie: Akvariefiskarna kanske köper en BMW nästa gång om man får lov att vistas här. Jag är själv en stor fan av BMW, har ju haft 3 st M3:or, på Mercedesforumet Länk Så diskuteras allt från husbygge till Folkswagen, och alla är glada, massor av proffs som ger råd till Audisar ,Bmw,etc... Kan överhuvudtaget inte förstå er hållning här! Ggp |
|
|
Om jag behöver några råd till min BMW eller Alfa så surfar jag ju inte in på ett Mercaforum och frågar... & visst får man lov att vistas här utan att vara BMW-ägare! Men visst, ett delforum för övriga märken skulle jag mycket väl kunna tänka mig. |
|
|
Efter som detta är en "märkesinriktad bilsajt", och har varit sedan början, med en trogen skara medlemmar, och många nya, så ser jag ingen anledning att ändra inriktningen. Det finns andra märkes-forum för intresserade. Håller inte med om att autopower skulle missa något pga. "Så diskuteras allt från husbygge till Folkswagen, och alla är glada, massor av proffs som ger råd till Audisar ,Bmw,etc..." diskuteras på andra sajter. Varför skulle jag vända mig hit om jag vill veta vilken dimension på virket jag skall ha när jag bygger min altan? |
|
|
Det finns kanake rent praktiska skäl också? Hur många servrar/ diskar, minne m.m. behöver sajten utökas med då? Jag tycker sajten kan vara ganaka trög ibalnd och speciellt långa trådar blir tröga. Jag håller med de som säger att, ville jag söka efter AUDI frågor så gör jag det på en AUDI site. Jag vill inte ha med mer om andra bilmärken än vad vi redan har. |
|
|
Anders N: Det beror lite på intresset. Det var därför jag gärna ser kommentarer om det här. Om intresset är väldigt svalt, så skall man nog inte göra något. Om det finns ett visst intresse, så kanske man skall ha en liten forum-avdelning för övriga märken. Om det är ett jättestort intresse, så skall man kanske starta en "systersajt". Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Saxat från Allmänt om bil och trafik "Diskussioner som specifikt handlar om andra bilmärken är dock inte tillåtna" Det är väl egentligen bara att ta bort ovan text från Allmänt-avdelningen samt tillåta andra diskussioner än endast BMW-relaterat, inklusive andra märken. Inte för att jag riktigt skulle se poängen i det iom. vad jag skrev i inlägget innan. Jag är inte emot något sådant men inte heller är det något jag tycker behövs. |
|
| Finns redan många bilforum där det är fritt fram oavsett märke. Ser inte någon anleding att ändra Autopowers lyckade koncept. | |
| tycker det vore bra att ha iaf en liten forumdel där man kan diskutera andra bilmärken | |
|
Jag röstar emot en avdelning för andra bilmärken. Jag vill personligen inte ha hit folk som är intresserad av att prata annat än BMW. Däremot hade jag kunnat tänka mig en forum avdelning, öppen endast för betalande Pro användare, där det tillåts diskussioner om andra bilmärken (inom en rimlig gräns), för folk som redan varit medlemmar på forumet under en viss tid och har skrivit ett visst antal inlägg i de övriga forumen. Diskussioner om husbygge och guldfiskar hör verkligen inte hemma här. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Jag saknar faktiskt en Off-Topic avdelning på denna sidan... // M.V.H. Daniel |
|
|
Purple: Du skriver att på "Mercedesforumet" diskuteras allt från husbygge till VW, vad är det då som gör det till ett Mercedesforum? Jag tycker inriktingen som ett märkesspecifikt forum har funkat utmärkt, och vill inte gärna se något annat upplägg. En massa snack om andra bilmärken eller helt OT-diskussioner tillför ingenting, utan tar bara fokus från vad sidan är tänkta att handla om, nämligen BMW. Har man andra intressen finns det garanterat ett forum för just detta. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
kan bara hålla med många som redan yttrat sig i denna tråd! det finns massor med icke märkesrelaterade sidor där man kan diskutera olika bilmärken m,m autopower är kanonbra som det är nu! så låt det vara som det är, tror knappast det går att få denna underbara BMW sida bättre än vad den är nu! mvh/jpn |
|
| Det är inte alltid frågan om en attityd mot andra bilmärken. Den övervägande största delen av detta forum är tips och tricks för BMW-ägaren; hur man reparerar, hur man fixar och tricksar - och det hjälper ju inte så mycket om man börjar diskutera Audi då... | |
|
Jag är "mellan två BMW" men hittar ändå så mycket av intresse här, även om sajten är märkesspecifik, vilket jag hoppas den fortsätter vara. Och mycket av de frågor som dryftas går att direkt överföra till sitt eget märkesinnehav. Sajter som diskuterar olika märken finns det gott om, men här finns en otroligt bra kompetens och diskussionsunderlag som lockar mig även om jag f.t inte kör BMW. Har jag något att diskutera om den bil jag kör just nu så går jag in på forumet för just det märket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.