|
|
|
|---|---|
|
Måste ta itu med en trilskande värmeventil och undrar nu innan jag sätter igång om man behöver lufta kylssystemet när man monterat ihop det och fyllt på med vätska? Då jag inte ser någon ventil på kylaren och expansionskärlet sitter så högt monterat på dessa förefaller det ju som det inte behövs. Eller är jag fel ute? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 | |
|
Jepp, du bör kolla luftningen noga och väl. Det brukar sitta en luftskruv intill expansionskärlet/påfyllningen och en på anslutningen till termostathuset (plastskruv med stort krysspår). Skall INTE dras hårt, tätar lätt med sin gummipackning osv. Denna placering gäller för 6-cyl E39, kan inte säga exakt hur det ser ut på din, men det bör finnas motsvarande. FP |
|
rsarits |
Nej, 530/540 med V8 har expansionskärlet högst upp och är självluftande, du skall däremot köra motorn tills termostaten öppnar för att vara säker på att få ur all luft. |
|
Tack rsatis! Det var som jag trodde men behövde få bekräftat för att det ska bli lite roligare att sätta igång och fixa värmeventilen. Lufta är tråkigt... ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.