|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! När jag besiktade bilenförra året var det med nöd och näppe som jag fick igenombilen då den ena framlycktan gav en väldigt difus ljusbild. Besiktningskillen sade att det inte går att yta reflektorn på -34 utan man får byta hela skiten. Däremot sade han att det fanns speciella lampor som gav mkt bättre ljusbild (tror det var philips) men att de var dyra. Min fråga: är dessa lampor så mycket bättre att det är värt att testa? Var köper man dem? Stämmer det att man får byta hela ljusklumpen fram på E-34? Tack på förhand | |
| ingen som varit utsatt för samma? | |
|
Jag vet inte exakt hur det är på 89orna, men normalt sett finns det två olika typer: Bosch resp. Hella när man beställer (kolla detta innan ev. köp då det skiljer i utförande). Helljusen (innersta lyktorna med vanlig reflektor) måste bytas som en hel enhet med reflektor och glas (men är reltivt billiga), medan halvljusen är delbara och där kan man köpa dels enbart glaset eller själva linssystemet med reflektor (dyrt). Har det kommit in fukt kan mycket väl den senare delen vara skadad och då kostar det mer. Du får nog skruva isär halvljusen och titta vad som kan vara skadat. |
|
| Köp komplett hus på biltema , kostar bara 499kr och passar E34 från 88-95. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.