|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag hittar inte vad utrustningskoder under 100 betyder. De koder jag är intresserad av är: 39 41 50 51 57 68 96 Hälsningar Lars | |
mole |
51 och 80 har jag Undrar också vad det kan vara? |
| Var hittar man dessa utrustningskoder till ens egen bil? | |
|
Man hittar dom på en lapp under passagerarstolen eller under baksätet. Har den förkommit kan du fråga hos BMW och uppge chassienummer så skall du kunna få en utrustningslista. AE |
|
| Tackar! Ska springa ut till bilen genast och kolla om jag hittar något där... | |
|
Hittade en lapp under passagerarsätet fram i bilen. Men jag hittar inte dessa koder. Tex på första raden står det: 1 - 6915524 N0E10N Md KBB Basis/Sp.man.E39 FA LL +HZ Så fortsätter det nästan hela sidan ner. Har jag fel lapp? |
|
|
I denna länk kan du se hur den såg ut i Mickes 530 från -93: Länk AE |
|
|
Jag undrar om inte lappen du hittade hör till själva stolen. +HZ kan vara + Heizung om det finns stjärtvärme i stolarna, men nu är det gissning på hög nivå :) AE |
|
|
Mycket möjligt. Kunde inte vänta så jag lossade även baksätet nyss och hittade en likadan lapp. Enda skillnaden är att på den ena står det "ORIG" och på den andra "KOPIE". Kan jag ringa till min återförsäljare och ge dem chassinumret/regnumret så kan de skicka en utrustningslista till mig? |
|
|
Det skall gå att få ett urdrag ur en databas ASAP (Aftersales Assistance Portal) Mer läsning i denna tråd:Länk Där står alla koder. Vad dom betyder hittar du under modellguiden här på sidan. AE |
|
mole |
Ehrm..... Har ingen lyckats klura ut vad trådskaparen efterfrågar? |
|
Nej, jag har ingen uppfattning om de tvåsiffriga koderna. De verkar ju som om alla är tresiffriga. Kanske det går att få en mall från ASAP också för att tolka koderna. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.