|
|
|
|---|---|
|
tjena tänkte höra ifall jag byter till 16tum hur det kommer bli? jag kör nu på 17tum med 45 eller 40 i profil om jag byter till 16 tum med samma profil kommer bilens skärmkant komma närmre däcken? jag vill ha mindre glipa där inte större. har för mig att bilen brukar se ut som en traktor när man byter från 15 16 till 17tummare? jag skulle gärna vilja komma närmre marken men blir det så då? Mvh Timmy | |
|
Om du byter från 17 till 16 och behåller däcksbredd och profil kommer hjulet att bli mindre i omkrets. Din bil kommer att bli lägre men du kommer oxå att få mer plats i hjulhusen. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Så länge bilen i övrigt är oförändrad så är det omöjligt att både få mindre glipa mellan däck och skärmkant och samtidigt få bilen lägre. Sen går det inte att bara prata om profil för att veta däcket höjd. Att ett däck har 40 i profil betyder att däcksidans höjd är 40% av bredden. Med andra ord så skiljer det en del i höjd om du t ex jämför 215/40-17 och 255/40-17. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.