|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som vet om det går att öppna bakluckan inifrån eller utifrån, det är ett dubbelfel Nyckel låset har ärjat ihop. Det är en E34 toring. Mitt problem är att elmotorn inte öppnar låset. Troligt kabelbrott i bakluckan. Man får sota för att man inte fixar felen i tid :) //GF | |
| Försök att massera låsmekanismen med hjälp av WD50 eller liknande, annars kan du försöka låsa upp genom att by-pass'a nyckellåset och dra i stången som går till själva låset som håller i luckan, bort med täckplasten på insidan bara, sitter med några clips | |
|
Hej! Om du får lös plasten på insidan(expanderande plasclips under verktygssatsen, två skruvar,ett på vardera sidan av handtaget på insidan-täckt med små plastlock i inredningens färg , sedan är det två skruvar under locket til torkarmotorn. Altså du måste kunna öppna rutan för att lyfta bort den svarta plasten innnan du kommer åt skruvarna). NU är det bara clips i överkant av inredningen. Då kan du lokalisera låsmotorn, koppla ur ledningen och leda ström direkt till mortorn från en 12V källa, t.ex batteriladdare, eller liknande. âr nog svårt att få stången till at röra på sig om låset har fastnat/man kan inte använda nyckel. MVH: Sakke |
|
|
Hej Tack så mycket för snabbt och givande svar samt goda råd från er båda. Lösningen för mig vart att jag lyckades släppa på plasten i överkant och sedan sticka ner handen och dra i låsstången. Nu öppnades bakluckan, och felet gick att åtgärda. (Plasten sitter fast i låsmekanismen i underkant, så den går bara att tabort den helt med öppen baklucka). Tusen tack! Nu kan jag bidra med ett tips till den som börjar få glapp i kabeln. Köp inte en ny kabel sats (Fel konstruerad för få kardeler), det är bättre att köpa en kabel som tål betydligt fler böjningar. Det ska vara en flerkardel kabel där varje kardel är max 0,05mm. Det blir väldigt många mjuka trådar. Avbrottet var i kabelstammens böj högst upp. Ersätt det skadade partiet, sätt skarven så långt bort som möjligt från den rörliga delen. Ska du ersätta flera kablar så får du sätta skarvarna på olika ställen för att få plats. Lödning med krympslang tog minst plats, men det är lite pillrigt, så man får skynda långsamt ;-) //GF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.