|
|
|
|---|---|
|
trots byte av vpump +termostat i våras har nu värmen i kupen tagit slut . inte ens efter luftning otaliga gånger .vatten finns å cirkulerar men inte till kupen drar man på full värme sjunker motor temp men inte mycket varmare inne , kan någon hjälpa mej det börjar bli kallt reklam | |
| far min hade samma problem men det var dock i en e28:a. han bytte cirkulationspumpen till värmepaketet och då funkade det. kolla om cirkulationspumpen fungerar. | |
| Cirkulationspumpen? FInns de mer än vattenpumpen? | |
| var hittar man cirkulationspumpen ? | |
| vet ej hur det är på e36 men följ bara slangarna som kommer ut från torpedväggen så bör du hitta cirkulationspumpen. | |
|
Enl. realoem verkar inte 323:an E36 ha någon cirkulationspump för värmeslingan, men dock en elstyrd ventil som kanske kärvar eller har gett upp. Värt att kolla att den rör sig. Se pos.1:Länk AE |
|
|
Tillägg: Ibland sätts värmepaketet igen och flödet minskar eller upphör. Finns lite olika "rensprodukter" som jag inte har erfarenhet om hur bra de fungerar. AE |
|
| ojdå misstog mig, tur att någon kunnig finns här iaf :) | |
|
Nja, kunnig på E36:an är jag väl inte direkt. Jag fick ju lov att tjuvkika på realoem. Men NU vet jag. Man lär sig mycket på den sidan :) AE |
|
| jo den är väldigt bra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.