|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 E36 -91 utan vanos där jag bytte motorn till en -92a utan vanos. Bilen startar och funkar, men den baktänder 1 gång varje 3:e sekund... tomgången vajjar och ligger mellan 400-700 RPM - ibland dör den. När bilen är riktigt kall går den något bättre! Detta har jag kollat: - Tändstift (bytt) - Tändspolarna (bytt) - Givare kamaxel (bytt) - Givare vevaxel (bytt) - Tempgivare (kallstart, bytt) - Tagit ur LMM I vissa fall när jag kör kan bilen gå rent på ett visst varvtal, men 99% av fallen så låter det som den går på 4 eller 5 cylindrar... Enligt BMW Diagnosverktyget är lambdan 0 volt, förtändningen 79 grader (!). Inget annat verkar konstigt.... Någon som har några idéer ? | |
|
...tillägger att jag har ett lambda på 1.6 på tomgång resp. 1.3 vid 2500 varv. Dock hade jag ett litet läckage i avgassystemet då, efter lambdan. |
|
|
Har hittat en intressant sak... verkar som att 325 -91 har 0261200403 boxen och 325 -92 har 0261200402 boxen... enligt bildelsbasen iaf. Dock verkar 320 -92 OCKSÅ ha 0261200402 (!) Kan jag ha hittat felet här ? Nån som är bra på koderna och vet skillnaderna ? Min motor är ju 325 -92 och bilen -91 med dess styrbox. |
|
| Det förvärrar nog inte saken om du har rätt box :P | |
| Är det nån som vet skillnaden på de 2 boxarna så jag inte köper grisen i säcken ? | |
| mr_ping: hur har det gått för dig? | |
|
Går skitbra över 1800RPM, puttrar och går oroligt under detta. 16 bars komp på 1-4, 11 bar på 5-6 cylindrar. Ska ändå byta kolvar o grejjer i vinter och kompsänka + turbo. |
|
| Tempgivare för kallstart, vart sitter den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.