|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gti-Mannen När jag o Flåklypa va ute o testade så va de även en SAAB 93 eller 900 kommer inte ihåg som hade 323bhk. Han presterade som bäst 15,3sek 100-200km/h. Nackdelen för honom va att han tappade all kraft vid 6000rpm. Han klarade precis 200km/h på fyran men tyvärr så hade han ingen ork i motorn vid de varvtalen. Skulle han däremot ha lite mer kraft på de högre varvtalen skulle tiden bli bättre ///Micke |
|
|
läs denna tråden om m5 3.8 vs m3 3.2 Länk så verkar det inte va så mycke skillnad. och flåklypas m3 limo verkade ju gå bättre än medel! |
|
| haha. oj. fel tråd. moderatorn kan ju va god och ta bort denna! när kommer det en editknapp? | |
|
Aquilla Kompis du har ingen koll, alls oke,, duffymans m5 var kraftigt lättad vid det här taget, i orginal vikt fick den se sig klart besegrad av m3 3.2 chippad (Flåklypa) och även efter lättning fick den se sig besegrad dock mindre än förut. Här kan du se när jag och flåklypa kör när min bil var orginal Länk Sen att du påstår att m5 e34 drar dem som skit, det kan du snacka för några snorungar vid kiosken...... |
|
|
ja. men detta är en limo som går bättre än en coupe i alla aspekter, bättre viktförhållande, ökad vridstyvhet. de flesta är ju couper tyvärr. skulle va fint att se en m5 3.8a med andra kammar mot en m3 coupe. hur som så såg de ju att gå väldigt jämt mellan din e46 och hans e36a som du nämligen tidigare sa va omöjligt. |
|
|
Aquilla Första gången jag hör att en Limo ska vara vassare än Coupe,men man lär sig alltid något nytt :) Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 312 hkr 460 nm... |
|
| jaa, då har du fått lära dig det nu =) alltså,inte effektmässigt fattar väl alla men rent vitkmässigt och i styvhet. varför tror du de kör 4 dörrars i stcc? | |
|
Läs istället vad jag skriver, jag sa att en ORGINAL m3 e46, går LITE bättre uppe i fart än vad en ORGINAL m3 e36 3.2 gör, bilen i filmen är inte orginal. Och m5 e34 3.8 kan ej matcha nån av dem. |
|
| Cado: En ORIGINAL M5 E34 3.8 menar du väl:-)? | |
|
Dawwe Precis! |
|
|
Vilket trådlyft. Ja en orginal M5 3,8 har inte spec mycket att säga till om mot en M3 3,2. Cado: Vill inte köra ett race mot min lilla kombi? :) ///Micke M5:an Länk |
|
|
Hehe, varför inte mannen, det ska bli kul å bli förnedrad av en kombi ;) Hur mycket ligger effekt i din familje racer ;) |
|
| bmw turbo förnedrar det mesta faktiskt. otroligt tacksamma för överladd. | |
|
Cado: Vet inte riktigt men ca:400hk är de iallafall. Ska åka o bromsa någon gång snart |
|
|
Duffyman Oke,400hk i en e30 huaaaa.......men lite match kommer jag å bjuda på ;) Vore kul om vi kunde träffas som föra gången i era trakter, köra lite tider och kanske lite mot varnadra ;) Flåklypa kanske kan få ihop ett gäng bilar... |
|
|
Cado: Ja de vore ju najs de. Va hem till Flåklypa igår o fixa lite. Bjöd även han på en liten tur i familjebilen. Kanske ska prata med honom om man inte kan styra upp något/någon lite träff. |
|
|
cado: Säg inte att du kör med rutan nere i filmen mot Flyklåpa? Tycker det ser ut så.. Det är ju värsta luftbromsen man kan tänka sig ju... Mvh Dennis |
|
|
Tyvärr så gör jag det, det var när man var ung och oerfaren ;) Pallade inte förklara det på forumet, då många inte inser nackdelen med det så även jag på den tiden.... |
|
|
haha!! Allså kan jag räkna in en vinst för din del egentligen då, istället för oavgjort.. Man hör ju att föraren i E36:an drar upp sin ruta direkt efter starten som sig bör.... Han var kanske lite mer rutinerad:-) |
|
|
Ni får fixa en träff nån dag så vi kan köra lite i sommar? Jag får tillbaks körkortet i slutet av februari. Sånt man får räkna med när man kör M5=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.