|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min 325 e30 -87 tickar lite. speciellt när den är kall. men det är inte så mkt.. Men när den börjar driva(kall) så låter den nästan som en diesel? är det kammen som är dålig eller vad tror/vet ni? Tack på förhand ! /Anton | |
|
Låter som det skulle vara ventilknack. Kan bli av sliten kam eller ventiler... Ofta går det att shimmsa dom men jag ska inte svära på att det funkar på bimmers... |
|
|
Mjo fast det är ändå inte de där rediga "knacket" :P Men tack ändå. |
|
axelsson |
Tjena. prova justera ventilerna med shimms, de står vad det ska vara för avstånt någon stans under huven, jag justerade på min ix då blev de tyst och fint, fast det är bra om de låter lite från ventilerna, annars kan man bränna dom... Om du har ett REDIGT knack så har du säkert kört utan olja över 10 sec så motorn håller på att rasa! ;) |
| Prova justera ventilerna in 0,25 ut 0,25 | |
|
ja gjorde det för några dagar sen.. det blev väl lite bättre men det är just de att den låter så när den börjar driva.. på tomgång o så så knackar den inte alls mkt.. det gör ju säkert inget men det är ju ganska störande :P tack /anton |
|
|
Dåliga vevlager. Jag har samma på min bil, hade även problem med oljetrycket när den blev varm, bytte från 5-50 helsyntet olja till 20-50 mineral olja, nu låter den inte lika mycket när den är kall och oljetrycket är bra. Men en 20-50 olja kan man inte ha på vintern, då blir den väldigt trögstartad i minusgrader. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.