|
|
|
|---|---|
| Går om man håller lite gas, men riktigt dyker ner till noll så fort man släpper gasen? Misstänker att backventilen i tomgångsmotorn kanske är åt fel håll? Vilket håll ska den vara åt isåfall? De är skruvkompressor kitt 1200 från stylingkompaniet...Please behöver hjälp=) Mvh/ Marcus | |
| 16 mm Slangen mellan insuget och tomgångsmotorn sugs ihop när man gasar...ska de vara så? | |
|
Ta kontakt med Stylingkompaniet, de har alltid varit hjälpsamma då jag haft med dem att göra... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| SKR säger att de ska vara 100% tätt och de förstår man ju, men den kan omöjligt gå så där dåligt även fast den läker...måste vara nåt annat än en läcka i nån slang? | |
|
Kolla så att kablarna sitter ordentligt på tomgångsmotorn. låter ju som om den inte får någon luft den vägen. Vet inte hur det är gjort på ditt kitt, men jag har en backventil på slangen till tomgångsmotorn. Har du också det så kontrollera att den sitter rätt väg. dvs att luften kan strömma in till insuget men inte ut. |
|
| har oxå en backventil...ska strax till garaget ock felsöka! Återkommer senare ikväll! | |
| Backventilen funkar som den ska,,dvs går att blåsa åt ett håll bara, men ska de gå lite småsegt att blåsa igenom? Har bytt till en annan slang från tomgångsmotorn till insuget..förra slangen böjde sig och sög ihop sig. Varför suger slangen ihop sig? backventilen verkar ju vara ok så vad ska man kolla efter? Väldigt tacksam för svar! Mvh Marcus | |
| Om slangen suger ihop sig så måste det ju bli vacuum i slangen sitter backventilen åt rätt håll? | |
| Ja den sitter åt rätt håll..dubbelcheckade de igår, tog bort insuget o kikade slangar m.m! iof är de ju svårt att se vad felet är genom att bara se på slangarna. Men SKR sa att fjädern inne i backventilen kan vara för hård för vissa så att luften inte orkar trycka igenom? men hur fasiken tar man bort fjädern när de är typ 3 mm att leka med...kan ju inte ta bort fästet som sitter fastgjutet. Bränsletrycksregulatorn har jag svårt att tro att de är, nån som sa att den får för mycke soppa,då borde den inte tokdö när man släpper gasen? | |
| De är ju en pil på backventilen...den ska väl peka in mot insuget? tänkte så man inte gjort världens dummaste tabbe=) | |
|
Ok haha nä då sitter den rätt :) Hm kan faktiskt inte komma på något annat som kan vara galet jusst nu. Men om jag kommer på något så kan jag ju skriva senare. har du kollat kablarna till tomgångsmotorn? Kan ju även vara så att den suger tjuvluft någon stans i någon slang eller så. All luft som motorn suger i sig och som inte går den rätta vägen dvs via lmm kan göra att motorn går väldigt konstigt. |
|
| Jo de förstås, men inte så lätt att märka vars den drar tjuvluft om den gör de...måste ju spruta med startgas och de är i princip omöjligt att hålla jämn gas så lär ju inte se på motorgången iaf=( Kan man ha kopplat fel nåt kanske så att den går så där? | |
| Skumt batteriet var helt slut nu,igår var de bra...kan de vara nåt elfel som gör att motorn går skitdåligt? | |
| fick äntligen igång den,men behöver en hårdare slang som inte viker sig,,tomgången försvinner=( och sen råkade jag bränna kopplingen...nån som vet nåt billigt ställe me bra grejjer som håller? | |
|
Kolla med din närmsta Autoexpert. Dem har riktigt bra prylar från Sachs till inte allt för höga priser. Mvh Markus |
|
| hur varm ska kompressorn bli vid väldigt hård körning? min var rätt het=( var o provade o den gick verkligen superbra på höga varv=) men har fel slang mellan dumpen o tryck röret så den viker ihop sig o kväver=( har fixat ny slang som omöjligen ska böja ihop sig nu så imorn är den hel! får jag mer effekt när slangen inte kvävs ihop? lite skämmigt oxå när den enhjulade hela trean ut på blöt asfalt=) | |
| Kompressorn blir upp emot 70-80 grader vid hård körning. så det är helt normalt att den blir varm. se bara till så att smörjningen fungerar som den ska. | |
| Tack för svar...återkommer i kväll efter jag bytt slangen! antar att den kommer gå mycke jämnare o bättre eftersom slangen inte lär kväva ihjäl sig själv=) var tvungen att plocka bort dumpen för att få dit den igår, men i princip omöjligt att få dit dumpen på plats igen...mina händer är för stora för de utrymmet=) | |
| Nu går den bra=) h-vetes va kul bilen blev helt plötsligt...men vill inte enhjula hela tiden bara haha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.