|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder En bekant har en M3 från 97 me 286 hästar. Motorn tickar varm som kall. Låter ju inte alls så bra att det tickar. Vad kan felet vara tror ni , va kan det kosta tro? Int billigt gissar jag. | |
|
Antingen har han ingen 97a eller så har han 321hk. Det ska låta så där, mekaniska tryckare.... Flåklypa |
|
|
Har hört någon stans att Det är hydrauliska lyftare.. Och att packningarna slits med tiden ska tydligen hjälpa med lite tjockare olja! Mineral olja borde vara bättre.. |
|
|
3,0 liters motor är det på den. Enligt mecken så ska den inte låta så. Jag är ingen bmw speciallist de därför ja frågar. Sen så nja bilen är i Grekland så ja vet ej om ja litar på meckar där. Flåklypa. När kom 321 hästars versionen då? |
|
|
3.2 liters S50 motor kom 96(321hk). Det finns inte en chans att en -97'a har 3.0 liters motorn. Blev bilen reggad eller importerad -97 månne? Mvh, /Wille |
|
|
Ok så innan dess så var det "lilla" motorn menar du? Fram till 96. Nja nu vet jag inte till 100 hur bilar i Grekland säljs om dom importeras. Men jag har sett pappren det står 3,0 liter på dom reggad som en 97. Sen kan den ju vara SÅLD 97 är inte sååå hajj på Grekiska Antar att han blivit blåst. för övrigt kostar dessa bilar där ca 20-25 000 Euro!! |
|
|
Konstaterat nu att han blivit superblåst. Bilen var en 316 från början. Allt flyttades över från en krockad m3a |
|
|
Ehhh, what!? Låter skumt... ett jättejobb att flytta över allt! |
|
|
Inget förvånar mig i det landet. Men det är billigare att göra så än att köpa en äkta m3a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.