|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla kunniga.. Jag har en BMW 318i E30 -88 som just nu totalvägrar att starta, den har alltid startat för mig förr och gått bra.. Men nu igår kväll så ville den inte.. Den lät som den var på kant till att starta men tog aldrig det steget.. Stängde av, gick in och ringe efter skjuts hem, kommer ut och då vill den inte ens det. Utan då var det mer att bara fläkten startar men inte ens en tendens till att vilja tända.. :( Nån som vet hur man kan gå till väga eller vad felet är ? | |
| Har kiktat runt mycket på andra trådar med, och att det är bränslepumpen låter ju inte helt omöjligt.. men Jag är KASS på att mecka ännu.. så om nån vet nått så berätta gärna relativt utförligt.. + att jag glömde skriva att mina mätare (hastighetsmätaren) om man ska vara mer exakt studsar.. va kan de va för fel då ? | |
tornet |
Det är svårt att svara på, men det som jag kommer att tänka på först är batteriet. Snurrar startmotorn med "normal" hastighet eller känns den trött när du vrider om startnyckeln? Är det ett gammalt batteri? Du kan prova att lossa minuspolen, slå på tändningen och mäta strömförbrukningen mellan minuspol och minuskabeln utan motorn igång för att se om något drar mer ström ur batteriet än normalt. Annars kan det vara en uppsjö av orsaker till detta problemet... Kan vara tändkablar, tändmodul mm. Hoppas du hittar felet! mvh |
|
Hade samma på en 320 e30 en gång. Bilen starta alltid fint men sen en dag helt död...gick igenom en massa utan att hitta nåt och tänkte börja från den billigare och enklare änden så jag gick till macken efter nya tändstift och plugga i. Döm om min förvåning om inte fanskapet startade och strula aldrig igen så länge jag hade den. |
|
|
Jag hade ett roligt fel en gång.....Jag kom hem och slog av bilen....Skulle senare iväg då vill den inte starta..Den går och går och går på startmotorn men helt död i övrigt....Öppnar huven och börjar kika...Efter MYCKET felsökande letande så tog jag bort gummihöljet från fördelaren vart det går in en liten grön kabel..NÄMMEN denna var ju lös...F*nskapet hade lossnat inne i gummiskyddet så jag pluggade i den och VROM går som en klocka haha :) |
|
| Hej, har samma startproblem med min 318i e36 94. Undrar om du hittade vad det var för fel på din bil? Och om du har något tips va det kan vara förutom dem som redan står i forumet? Blir jätte glad om du svarar för ja vet inte alls vad jag skall ta mig till! | |
|
Tack för alla svar :) Men vi har hittat problemet.. Kamdrevet hade "vridit" sig så att det blev knas med tädningen på nått vis, fick hjälp och kolla på det av en BMW meck, fatta inte riktigt allt han bubbla om men det var nått med kamdrevet och att kolvarna fått sig en å annan rejäl snyting.. Så blir/blev tvugnen att plana om toppen och byta kamdrevet och förmodilgen remen med + alla packningar (sotningssatsen) =) Men problemet hittades iaf.. hade tur som klarade alla ventilerna :P Först trodde dem att alla ventiler blivit krökta men så var det inte =D .. haha.. Tack igen för hjälpen :) då återstår det bara att fixa hasighetsmätaren och soppaåtgångens mätare...(dock ändras ju den pga av hastighetsmätaren men måste iaf åtgärdas ! :P |
|
|
Hm hur kan ett kamdrev vrida sig? För löst spänd kamrem, eller? |
|
| låter ju lite märkligt... den hade alltså kuggat över pga sliten rem? | |
|
Om den har det hur i h..... kan ventilerna ha klarat sig??? Känns som vi inte har fått alla korten på bordet angående ditt problem! |
|
| tur att det löste sej till slut iaf! =) | |
|
Haha, Ja tro mig.. Jag är LIKA förvånad som ni är ;D Kamdrevet hade kuggat över vilket gjorde att tändning o kolvar inte gick i rätt ordning därav så vart det så.. :S Varför det hade kuggat över har jag iiinte den blekaste aning om kan jag ju lova.. Shit happens when you party naked :P nu går den iaf.. med lite småläckage överallt :p |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.