AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.915

Ta av sidolister samt bak-och framlist på E46 (M-paket)

Hej,
Jag tänkte demontera listerna runt om och få dem lackerade i bilens färg på min E46 M-Paket. Länk

Hur ser fästena ut på sidolister samt list på frontspoiler/bakspoiler.
Vill veta hur det sitter fast och hur jag enklast demonterar innan man börjar rycka i listerna för att slippa att förstöra både fäste och lister.

Tacksam för svar!
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Fram och bak drar du bara ut dem. Pilla ut dom i skarven vis hörnlisten. Lossa eventuellt en skruv under nummerplåten fram också.
Tack för tipset med fram och baklisten, Hur är det med sidolisterna då? Någon som kan hjälpa mig hur man får loss dem utan att skada varken fästena/lacken eller listerna.

Tacksam för svar!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Om dom sitter som på en e39:a, vilket jag tror, så sitter dom med "pluppar" i plåten. Om du mycket försiktigt bänder i bakkant på tex dörren så kommer listerna att ge med sig så sakta. Var bara försiktig så att du inte böjer listen så den får ett veck, för det går inte att få bort.

Var bara försiktig med lacken och listen så ska du se att det går vägen.

Niklas

Fransosen
Gr
133
Grimm
320i -99
Hade fått polerrester i skarvarna vid sidolisterna på min svarta E46 Coupé och gjorde som "Fransosen" skrev. Började bända lite lätt i bakkant och försiktigt vidare.
Det funkade hur bra som helst och nästa polering blir med demonterade lister. Polermedel i skarvar på svart bil går fetbort!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.