|
|
|
|---|---|
|
Köper man en BMW hos en tysk BMW-åf så finns ju ofta möjligheten att få EUROPlus-garantin. Ett flertal andra bilmärken har ju en motsvarande garanti, t ex MB, Volvo, etc och dessa garantier eller försäkringar som det egentligen rör sig om sköts av samma försäkringsbolag (RealGarant) även om dom har olika namn hos olika bilmärken. Nu till min fråga...Vilka möjligheter har man att få en sådan garanti om man köper en BMW hos en MB eller Volvohandlare i Tyskland? Kan en MB handlare teckna en EuroPlus eller kan man på en MB Europagarantie få sin BMW lagad om något skulle inträffa? Någon med erfarenhet av detta? ___ //Ulf | |
|
Har endast erfarenhet från en MB handlare, där jag skulle få deras MB Europagaranti på en BMW som de hade till salu. Denna garanti skulle då gälla på samma sätt som Europlus, med den skillnaden att bilen istället lämnades in på valfri MB verkstad. Nu kom vi aldrig överens om priset på bilen, så det blev ingen affär, så om detta hade fungerat i verkligheten skall jag låta vara osagt. mvh |
|
|
Tack för svaret. En sådan garanti är ju bättre än ingen alls även om man hade föredragit att kunna lämna den på en BMW-verkstad om något händer. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.