|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har en bmw 325i e36 -92a jag vet itne rikigt vad som är felet, har minna misstankar, men är inte säker, man kör iväg så rycker denn helatiden gasar normalt, jag har bytt LMM vad kan de vara som spökar? tro är de lambdasonden? tändelar? Snabb hjälp uppskattas:) Mvh Johan | |
|
Tjena Med tanke på din årsmodell o att din LMM är bytt skulle jag nästan våga satsa pengar på att de är dina tändspolar som spökar. Åk till nån bmw-verkstad o låt dem göra ett spoltest för att se om de är nån som är kass. De kostar nämligen typ 800kr/st org, så de kan vara skönt att veta att man byter rätt. =) |
|
| Kolla vacumslangarna , någon kan ha lossnat ellet spruckit så den tar tjuvluft | |
|
Är det första metrarna från stillastående? Carl |
|
|
okej, så du tror att det är spolen, jag får åkta till örebro och kolla de någon dag:) men du tkr jag ska göra de förre jag kolla lambdasonden? Jag får gå ut o kolla lite vaccum slangar nu, men tror inte de är de men man vet ju aldrig:) nja,, det är från o med man kör iväg o helatiden tills man statnaar förståss |
|
|
Tjena Jag är delvis inne på Denvers spår gällande vaccumslangar oxå. Jag hade en spricka i slangen som jag tror går mellan tomgångsmotorn och bälgen till insuget? Kan de stämma att de sitter nån där? Iaf, den var sprucken uppe vid anslutningen vid bälgen o jag tejpade den o faktiskt så tycker jag nog att den är bättre nu. Min hoppade o ryckte med innan. Men jag har även haft en kass tändspole som upptäcktes vid ett spoltest. Spelar inte så stor roll tror jag i vilken ordning du gör de, får du bestämma själv... =) |
|
|
okej vad bra:) då får ja ta o kika på de snare idag, jag ska iväg imorgon i kolla på en annan bmw imorgon med en polare som kanske ska köpa en:) så får kolla vaccum idag sen ta spolen på måndaag eller nått:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.