|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är komplett nyregistrerad användare här på forumet, även om jag hängt här en hel del som "åskådare". Köpte mig för inte alltför länge sedan en 328iA limo som jag nu snart tyvärr kommer behöva sälja om jag inte får nåt jobb inom överskådlig framtid. Bilen var inte helt ok när jag köpte den, men alldeles snart är alla småfel lagade, och min fråga är nu ungefär vad jag ska lägga ut bilen för? Bilen är en 328iA -96, svart(nedlackad), 4-d med 21000 mil på mätaren. Import -99, servicebok upp till 16000 mil, därefter hemmaservad. Den har M-chassi, ACC, checkpanel, ellucka-hissar-speglar. Inredning i svart tyg, immobilizer, 16 tummare med nya s-däck, alufälgar med halvdåliga friktionsdäck. Bilen går hur bra som helst, har nya bromsar runt om (skivor + belägg) och kommer ha nytt stödlager + hardyskiva. Besiktigad och skattad till maj -08. Minuskontot är lite rost i nederkant av förardörren, samt även lite på bakluckan. Visserligen slipat bort rosten och målat, men inte proffslackat + väldigt lite servicehistorik efter serviceboken. Dock så går den så pass bra i motor och låda att magkänslan bör visa att allt är ok med dessa bitar. (jo jag vet att det inte smäller lika högt som kvitton ;) ) Vore ohyggligt tacksam för synpunkter vad jag kan tänkas få ut för bilen....är jag överdrivet optimistisk om jag lägger priset mellan 35-40 tusen? mvh Jesper | |
|
Verkligen ingen som har en uppfattning om detta? mvh Jesper |
|
|
Kom igen nu, jag behöver verkligen lite expertuppfattning i detta ändamål :), någon måste ju ha koll på e36? mvh Jeppe |
|
|
Hej! Verkar vara liten respons. Jag tror det är ok med ett utgångspris på dryga 35.000 kr med några tusenlappars "pruttmån". Automat, rosten och låg utrustningsnivå drar ned priset en del. Mr C |
|
|
Tack så mycket! Ok då låg det i den härad jag trodde :). En fråga bara...vad finns det mer för utrustning som kan vara av värde när man säljer? Kan vara bra att veta vad man ska sikta på nästa gång man köper en :). Skinn, ASC, diffbroms...vad mer? mvh Jeppe |
|
|
Jag kanske var lite väl hård angående utrustningen. ACC och taklucka är ju klart bra. Skinn och m-optik är ytterligare två bra saker att ha. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.