|
|
|
|---|---|
|
Planerar att sätta dit hela insugningssidan från 325 (motronic) på min 320IK-88 (motronic), Green öppet avskärmat filter, samt ev. extraktorgrenrör/ 2,5" rostfritt samt keramisk racekat. Bör även luftmängdmätaren bytas till 325:ans? kan man köra med lite större spridare utan att motorn riskeras eller måste modifieras på nåt sätt (Motronic enheten)? bör jag byta btr:en till kraftigare? kan någon berätta lite ingående vad och hur insuget kan modifieras till bättre flöde? kan jag göra det själv? hur mappa om? Och nej..... tänker inte slänga 325 motor i stället, vill bara få ut max ur min motor utan att behöva öppna den, gått 10000mil och i utmärkt skick. | |
|
luftmängdmätaren är den samma så den behöver du inte byta, motorn tar inte skada av större spridare men däremot kan katen göra det om det blir för mycket oförbränt bränsle, hade börjat med att prova 325:ans btr med dina orginal spridare. Vad du kan göra med insuget är att polera det invändigt, men då skall det göras hela vägen annars är det ingen mening med det och med tanke på hur det är utformat så har du att göra. vill du ha max av motorn så skulle jag köpa ett sprut till den tex VEMS, då kan du själv mappa allt eftersom du moddar din motor. Tror gör man i kyrkan, man vet saker eller så vet man inte. |
|
| Varför köra med större spridare?Kommer bara gå fett isf | |
| Precis kommer bara att gå fett!! då måste du konvertera med en liten kanelbulle så motorn får nån luft med, eller en stor tratt framför bilen o köra fort som fan!! | |
| byt både lmm och spridare till 2,5ans så får du samma bränsle-luft blandning. men jag tror inte det ger så mycket i effekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.