|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Johns, När slutade e39 tillverkas när kom sisata årsmodellen? säg att du köper en 98 -99 bilen är 7 - 8 år gammal. Du pratar om att låna pengar för att köpa en sådan bil så det inte blir så mycket mek. Du kommer förr eller senare att åka på att bya kamaxelgivare, eller vevaxelgivare kanske båda då detta är väldigt vanligt jag tror att du kommer känna av höga repkostnader på den också om inte rep så blir det servicekostnader. Jag vet inte om E39 har sämre kvalite än e34, men min personliga åsikt är att den inte håller bättre kvalite. E39 har sina fel och e34 andra fel. Du fattar inte vad jag menar? du skrev "Så trött jag är på gamla bilar, kan man inte meka själv, eller vet nån verkstad som kör utan kvitto så håller det inte, ett par verkstadsbesök o man är snabbt uppe i vad bilen är värd. Nä, dags att frångå min princip om att aldrig låna pengar till bilköp, nu blir det lågmilad E39 istället. " Jag menar att ta ett lån och köpa en låmilad e39 inte kommer att undvara dig ett par verkstadsbesök. Precis det du skriver ett par verkstadsbesök. Tog du illa upp?..Jag menade inte att krossa dina drömmar om att äga en e39 . Jag personligen lägger ner mer pengar på en shysst 39 än en gammal e34. Men snart blir det ingen bil alls. |
|
|
Nej tog inte illa upp, fattade bara inte vad du menade, men sen såg jag vad klockan vad när du postade och misstänkte att du kanske uttryckte dig oklart pga influens av någon dryck ;) Jag är medveten om att bilar alltid kostar pengar, men jag hoppas du fattade min poäng med att det inte känns lika meningslöst att reparera en bil som är värd att behålla många år, medans det på en 16 år gammal bil, med 24k mil mätaren ALLTID är något man BORDE göra, men som blir uppskjutet för att det hela tiden dyker upp saker man MÅSTE göra, men som man inte hade räknat med - och snart har man lagt mer för att hålla den vid liv än vad den är värd, som att försöka läka en skottskada med plåster. Men ska vi fortsätta denna diskussionen så är vi i fel forumdel. |
|
|
var du tvungen att byta ut hela generatorn för att få bilen att gå riktigt? Isåfall vad kostade det? Har nämligen samma problem med min! tacksam för snabbt svar! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.