AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.317

Mockaratt, var köpa?

Jo
5
Joonte
BMW 328Ci -99 E46
Vill byta ratten i min BMW 328Ci -99, och vill då ha en mockaratt, multifunktion, dvs BMW orginal. Har sett det på en bil men hittar ingenstans att köpa en. Någon som har några ideér om var man kan köpa en? Ev pris?

Mvh J
M-
37
M-artin
530ia Touring M-sport -06
635 Csi -84
Såg en på Ebay igår för 300Eur:
Länk
Jo
5
Joonte
BMW 328Ci -99 E46
Precis en sån jag letar efter, fast den på Ebay är den nya modellen, dvs 00-, går denna ratt inte att få tag på i sverige hos någon återförsäljare?
Finns det någon annan mockaratt?? Det var väl först när E46 M3 CSL kom som det oxå kom en mockaratt till E46.

Enda tidigare mockaratt jag känner till är från E30 M3 Evo.

Letar efter samma ratt fast utan mockagreppet. Alltså E46 M3

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Jo
5
Joonte
BMW 328Ci -99 E46
Det är ju skillnad på rattarna i E46 före och efter år 2000, den på Ebay är den "nyare", spelar förmodligen ingen roll. Såg inte ut som om den på Ebay var multifunktions heller....
Jo
5
Joonte
BMW 328Ci -99 E46
Så, jag antar att det inte finns nån "ersättningsratt" i mocka att köpa?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Tror mig veta att det bara är CSL:n som har haft mockaratt av e46:orna då.

Misstänker att på BMWs lite märkliga vis den inte finns att köpa som reservdel eller extrautrsutning till de andra bilarna men vet inte säkert. Har inte sett den i nån tillbehörskatalog i vart fall.

Har bara sett på Ebay, och rätt många faktiskt så det är det bästa tipset.

Om du annars trivs med din ratt kan du kanske kontakta en sadelmakare eller tapetserare som kanske kan klä om din. Då VET du ju att den funkar med din bil :-)

Niklas

Fransosen
Jo
5
Joonte
BMW 328Ci -99 E46
Det var ingen dum idé, ska kolla upp det! Undrar om det finns någon här som har gjort nåt liknande....skulle vara roligt att se!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.