AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.558

1-serien - Extremt lättsåld?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Idag såg jag min 116i rulla i väg med en ny ägare bakom ratten, i måndags förmiddag kom blocket-annonsen ut. Vagnen såldes ut en krona i prut, hade jag haft 2 st likadana bilar till hade jag sålt dem också, 2 köpare stod på kö för att få köpa. Nån annan som sålt sin 1-serie, gick de lika enkelt?

BMW CS #5139
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
För lågt pris? ;)
Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
De gick fort!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med fdahl, vad satte du för pris?

Alla bilar är lättsålda om priset sätt tillräckligt lågt.

Men det är ju trevligt när det går snabbt och smidigt!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som sagt, lite lågt pris kanske. Men oavsett det så tror jag att 1-serien är väldigt eftertraktad för tillfället.

Min kärra:
Länk
Jag tror som de andra, priset var rätt, utrustningsnivån var rätt, modellen är eftertraktad nu.
Hoppas att trenden håller i sig; en väldigt lättsåld BMW, det vore någonting nytt för mig ;)

Mvh,
/Wille
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Personligen tycker jag man får ganska lite bil för pengarna vad gäller 1-serien. Den är häftig och saknar motsvarighet i den klassen javisst... men dess pris... för högt... just my opinion.
Highway Star:
Då kan man konstatera att du inte är en potentiell köpare av varken nya eller begagnade 1-serie bilar.
I detta fall blev bilen såld ändå

Mvh,
/Wille
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nej det är nog sant det. Tycker det är en snygg bil som sagt, men för ungefär samma pengar får man ju en 3:a istället, vilket tilltalar mig lite mer eftersom jag vill ha en större bil.
Precis, det är skönt att alla tycker olika annars skulle hela världen köra runt i 3-dörrars Alpinvita 120iM ;)

Mvh,
/Wille
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag skulle definitivt inte tacka nej till en Alpinvit 120d om jag fick en ... snyggaste färgen på BMW just nu tillsammans med Monacoblå.
Bränsesnåla bilar och miljöbilar är nog generellt mer lättsålda i dagens läge.

Dessutom är ju 1'an rätt dyr ny vilket gör den attraktiv som begagnad.

Sist men inte minst är BMWs 1 serie en mycket lyckad småbilsserie!!!

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Priset var 159.000 :-

Bilen var en vanlig 116i 2006 uttagen 3/2006, Safirsvart met. Radialeker 139 fälg, advantage pkt som tillval dvs. ganska basic. 3500 mil, i mkt välvårdad skick. Jag var ca 5.000 kr billigare än den näst billigaste 06an på blocket, men med tanke på hur många 116i som finns tillsalu hade jag inte gissat på detta enorma intresse för min annons.

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.