AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.242

Då small det, första kraschen i BMW! Värdera som reservdelsbil?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ptja, inte så mycket att säga om det.. Singelolycka på tom väg.. Understyrning och skrap mot ett räcke :/ Så går det med bästa däcken bak och för hög ingångshastighet.

Var nu inte lacka för jag sitter med trafikförsäkring, så jag bidrog nog inte så mycket med att höja premierna ;)

Det som är surt att jag nyss spenderat 15.000kr på att få bilen i ordning, dessutom nylackade framskärmar... :( Alla delar längs högersidan är tyvärr skrot, även hjulinställningen/upphängningen på högersidan är bra off.

Bilen har jag inte tid att spendera på längre, Vad tror ni om att försöka sälja den som reservdelsbil? Motorn renoverades vid 17.000 mil nu på 22.000 , växellåda/diff o andra grejer fungerar utmärkt och finns ju en del karosseridelar att plocka på andra sidan. Har tyvärr ingen möjlighet att sälja i delar då jag bor i lägenhet med vanlig gatuparkering.

Lönar det sig och hur mycket kan jag begära? Har haft väldigt svårt att hitta E36 reservdelsbilar... kanske bra utgångspunkt men svårt att lägga sig vettigt prismässigt...

E36 318is med m-sport chassi AC och lite andra grejer, Går att köra upp till 50-70... Nyligen skattad o besiktigad. Något extra viktigt man bör tänka på?

// MVH Jocke
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Bilder:

Front
Länk

Front 2
Länk

Sida
Länk

Baken
Länk

// MVH Jocke
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Spelar nog ingen roll om de bästa däcken sitter fram eller bak så länge det är skit bakom ratten ;-)

Tråkigt hur som helst. Jag tror jag hade försökt sälja bilen som den står. Å andra sidan så tycker jag du ska räkna på vad det kostar att laga den, troligen det mest ekonomiska. Vad får du för bil för de pengarna som reparationen kostar? Kolla med exempelvis några fordongymnasium.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
... Ja , den för höga ingånshastigheten beror ju klart på mig :P Så jag skyller inte ifrån mig direkt =)....

Tyvärr så har jag varit på diverse fordonsgymnasier tidigare, för mycket mindre skador och alla dessa har inte direkt velat gå på grejerna för de tyckte det var för avancerat...

// MVH Jocke
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Utrustningslista:

S704A M Sportchassi
S240A Läderklädd ratt med airbag
S320A Ej Modellbeteckning
S428A Varningstriangel och förbandslåda
S510A Ljusreglering
S520A Dimljus
S530A Manuell klimatanläggning
S556A Utetemperaturgivare
S654A Bavaria C III Radio
L801A Tyskt utförande
S848A Utökad Kabeldragning
S915A Ej transportvax

Utförda jobb/inköpta nydelar (allt orginal): Senaste 300mil
Kvitto på de mesta...

Oljefilter byte
Luftfilter byte
Motorolja byte
Servo-olja
Glykol byte
Främre Länkarmsbussningar bakaxel byte (2st) (Silentblock)
Generator-rem
Servo-rem
AC-rem
Torkarblad
Reparation av Vindruta
Termostat + Konturpackning
Bromsbelägg bak byte
Monroe Bakdämpare (2st)
Differential & Växelådsolja byte (från BMW)
Oljereturslang-motor byte
Termostathusfläns + Konturpackning
Rattbyte, 4-ekrad standard läderratt (beg)
Luftningsventil plugg
Baksäte sittdyna
Bakre länkarmsbussningar framaxel + VÄ spindelled byte
Bussningskorg + Bultar/Plattor Byte
Samtliga glödlampor bak. Positions fram
Backljus kontakt
Bagagelucka (Diamantsvart) ligger seperat
Hjulinställning
4 x Tändstift NGK Byte
4x Vinterdäck byte + balansering
Nya Njurar BMW orginal
DIS-Kontroll @ BMW
Vänster / Höger Framskärm orginal + nylack i bmw orginal diamantsvart.

Totalsumma okring 15.000kr

Ingår även Blaupunkt Alabama DJ BP8954 + 4st vinterdäck på plåtfälg med org bmw-kapslar.

Vet somsagt inte hur jag ska lägga mig, hur mkt av detta spelar egentligen någon roll osv...

// MVH Jocke
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

berätta gärna vad det kostar att åtgärda felen så tror jag du vinner mycket.

Bilen verkar f.ö rätt fin, har man rätt förutsättninga och kan fixa själv så är det nog närmare en affär.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Och du, att höger framskärm är nylackad spelar nog inte så stor roll i detta läget :-)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tackar för infon och Haha sant =) Kopierade grejerna rakt av en logg jag håller.. så det med högerskärmen kanske inte är så aktuellt ;)

Ptja, ska nog slänga upp allt för förslagsvis 10.000 sen får folk pruta om de känner att det vart för mycket begärt.

// MVH Jocke
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Såldes för 8000kr men som inbyte mot en Audi Coupé med en fyra på 85kw från 1990 :/ Fick lägga 12 emellan.... Tyvärr den enda offert jag fick utav intresse.

Avvaktar med den tills det förhoppningsvis blir BMW igen till sommaren 2008 :D

// MVH Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.