AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.048

Provade dra tändspolarna!

Amethyst
Min motor går ojämnt på tomgång, och misständer under färd. Skakar i hela bilen när jag gasar på i de övre växlarna, Misstänkte tändspole. Läste här att man kunde dra ur en i taget och se vilken som inte ändrade gången, sagt o gjort hittade en som inte påverkade tomgången vad jag kunde märka, Bytte med en från mammas 320 e36 som ska vara samma spole men ingen skillnad. provade även den spolen på en i taget av alla 8. Börjar ge upp hoppet nu.
Am
569
Ambush
540i/6-94
Hade samma problem på min 520. Bytte stift så funkade det klockrent sedan. Bytte även förlängarna som sitter mellan stiften och spolarna, dom kostade inte många kronor och det kändes bra att veta att dom är OK. Så mitt råd är att byta stift och förlängare på alla cylindrarna.
Amethyst
Förlängarna har jag inte provat, fick ju använda samma till 320 spole. Men är de så pass avancerade så de kan ha någon betydelse? Stift har jag provat med två uppsättningar.
Ryker bilen?

///Micke
Min cabrio Länk
Amethyst
Kan ha hittat felet, bytte ledare mellan 2 spolar och felet följde med ledaren. Ska nu iväg och inhandla. Håll tummarna!
Amethyst
Funkade kanon, nu går den på alla 8. Ska nog byta alla "tändkablar" för säkerhets skull. De har förmodligen hängt med från start 93.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.