|
|
|
|---|---|
|
Hej, vill kolla med er om det är fler som upplever att de omstridda RFT-däcken tappar trycket snabbt. Fyller luft allt för ofta tycker jag. Det är ofta det rör sig om 1 bars tryck som jag förlorat. Min 116 är visserligen -04 men även vår 320d-06 har haft exakt samma problem.... Där gav vi nyligen upp de däcken. Någon som känner igen detta?? | |
|
Jag har inte haft några problem med mina. Inte heller min svåger som har en 116i. Det är inte kärvande ventiler? Jag tror inte RFT-däck är benägna att få pyspunka mer än konventionella. |
|
|
1 bar luft som tappas fort låter extremt? Är det på samtliga däck du tappar så mycket tryck? Mvh, /Wille |
|
| nej, i synnerhet ena bakdäcket., men det kanske är kärvande ventiler? kan man kolla det?? räcker det att rugga lite på dom o se om det pyser?? | |
| Har du bank vikter på insidan av fälgen???? för i såfall kan det vara svaret, bytt ut alla bank vikter mot klister istället. För rft däck är väldigt hårda | |
Buspelle |
Min RFT håller luften precis som vanliga däck. |
| enda problemen RFT-däcken ger mig är möjligen hörselnedsättning men de håller trycket som de ska. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.