|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har testat Peake researchs produkter. Jag har planerat att göra oljebyte själv och behöver då kunna släcka oljelampan etc, helst även SRS-lampan. Dessutom har jag hört att BMW tar saftigt med betalt även för att bara släcka en varningslampa. När jag nyligen bytte stolsbussningar väntade jag inte tillräckligt länge efter att jag dragit ur batteriet innan jag drog ur kontakten för bältessträckaren = tänd SRS-lampa. :( | |
|
BMW i Skövde ville ha 900 spänn först för att släcka min, men tar man det i samband med en service gör de det "gratis". De sa dessutom att de måste köra diagnostiken på ca 30 minuter för att släcka den (eller kanske se varför/felsökning, trots att ja sa till dem att jag kommit åt under stolarna när jag städade). Sånt gillar jag inte så jag tog bilen till min "betrodde" BMW-mek, han släckte den på 5 minuter, dessutom gratis :) Nej, jag har inte testat Peake-prylarna :( /Clas "Real men dont eat sushi" |
|
|
Helst av allt skulle jag vilja ha en komplett lösning som läser felkoder, släcker servicelampor och varningslampor men de kostar ju multum. Som "tur" är så ska jag lämna in bilen på inspektion 1 på måndag så de får väl ta och släcka den då, självklart utan extra kostnad för då köper jag hellre ett eget diagnosverktyg för samma peng. Peake R5/FCX-II Engine Scan/Reset for BMW $146 = drygt 1000kr Peake R5/SRS - Airbag Scan/Reset for BMW $129.99 = drygt 900 kr Dessa läser både felkoder och släcker lampor etc men det känns lite surt att behöva båda. Men, som sagt, hellre det än att betala samma peng åt BMW för ett enda knapptryck. |
|
|
BMW Ängelholm tog 100 kr för att släcka min lampa, tog som Clas skriver 5 minuter. Han kopplade in sin dator, knappade lite och sen var det färdigt. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo dom fungerar bra, men är inte värda pengen, alldeles för dyra mot vad dom kan åstakomma. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.