|
|
|
|---|---|
|
Tja Har det klassiska felet med spruckna bakvagnsfästen. Ena sidan har gått igenom karossen totalt. BMW tar på sig det (godwill) och har nu tid på en verkstad där dom ska fixa det. Tydligen ska det vara ett omfattande arbete där dom demonterar rejält sa dom. I och med det kan man kanske passa på att fixa andra saker som skulle vara krångliga/svåråtkomliga annars. Vad har ni för tips på rep medans dom ändå är och gräver? | |
|
Hejsan! Tråkigt att höra. Hur upptäckte du att du hade spruckna bakvagnsfästen? Några speciella sympton förutom de visuella? Lycka till och berätta hur det gick. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Jag skulle oxå gärna vilja veta hur du upptäckte sprickorna och hur jag ska kolla för jag ska hämta en 330 -03 i veckan. |
|
|
Oj, det var inte igår jag la in det här inlägget :) Det jag märkte av var att det gnisslade vid acceleration och inbromsning, i ca 1 vecka. Trodde bara att det vara nån bussning eller nåt. Hade veckan efter en insp 2 och påpekade sen gnisslet för verkstan när dom ringe upp mig och tala om vad dom hade hittat :) Vet inte vad mer för symptom som kan uppkomma men tyvärr bara det jag hade. Hoppas det hjälper nåt iallafall. |
|
|
Såvitt jag vet så är det tidiga E46or (<01) som kan drabbas av sprickor i bakvagnen. Hittade lite bilder i denna blogg hur det kan se ut (på en bil som körts hårt): Länk |
|
|
Så här såg det ut på min: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.