AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.244

Värdeminskning 330 cab?

Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Har nu ett tar haft min cab ute på annons med minst sagt dåligt resultat. Knappt ens någon som kommit med skambud...

Länk

Kollar jag vad andra begär för sina så ligger jag juh riktigt bra i pris tycker jag.

Funderar nu på att plocka bort annonsen och behålla bilen över vintern.
Självklart så blir juh bilen mycket mer lättsåld till våren, men vad kan jag få ut för den då tror ni?

Mvh
Johan

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Johan fin bil du har, vad som talar lite emot är milen och kanske ingen navigation.

Får du inte bilen såld nu under hösten till det priset, så får du det säkert under våren ist.

Lycka till
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror du helt enkelt har legat för högt i pris tidigare. Nu är priset mer realistiskt men samtidigt har hösten hunnit komma.

Hade du direkt satt ut den för 179´ i slutet på juli hade den nog blivit såld.

Nu är det bara de som vill göra fynd som köper cab och då skulle jag tippa att du måste ner under 170´ tyvärr. Eller behålla den till våren som du själv är inne på.

Jag tittade lite efter 330 cab och din bil var ingen jag direkt fastnade för pga det relativt höga miltalet, att den är sänkt(?) med 19" samt stereon.
Visst ligger du bland de lägsta på blocket men lägger man 10-20' till så finns det bilar som i mina ögon på pappret är ett bättre köp.

Svårt att ge ett bra råd men kanske är det smart att vänta till våren?
Men det utesluter väl inte att du försöker sälja redan nu?
Lättare att sälja cab men bilen har hunnit bli ett halvår äldre och du får ligga ute med pengar som kunde investeras bättre.

Hur du än gör får du lycka till med försäljningen!

Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Tack för input!

Jo, den är sänkt, med 19" och orginalfjädrar så ser den ju ut som en crosscountry!
Stereon behåller jag vid försäljningen, jag monterar naturligtvis då in orginalstereon (kom inte på ngt bra sätt att skriva detta i annonsen:)

Ska jag montera orginalfjädrarna/orginalstereon och testa på nytt?
Tror du att bilen blir mer lättsåld då?

Tack för tipsen!

Mvh
Johan
Behåll bilen! Sätt i orginal sterion. Behåll resten. (evt ta bort klarglasen) men inget måste. Sätt ut den i vår!

Visa användare
26
Fryckan
M3-E46
Hej Johan,
Hade samma dilemma som dig när jag skulle sälja min svensksålda 01:a 325 cab med M-pkt förra hösten. Väldigt svagt intresse. Jag behöll den över vintern och sålde den i våras för 195'. Om du nu inte är i behov av akuta pengar just nu så behåll bilen över vintern och sälj den framåt vårkanten istället, då suget efter cabbar är avsevärt mycket högre.
Det som kan vara emot din fördel är miltalet och import!
Lycka till med försäljningen!
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Så, jag borde alltså rikta in mig på att sälja den till våren istället?

Hur mycket tror ni då att man kan få ut för bilen då suget är så pass mycket högre?

Ligger nere på 173' nu men fortfarande knappt ett ljud...

Tack.
Mvh
J

Fj
31
Fjobbe
Nissan 370Z
Tror faktiskt att det geografiska läget tar bort en del köpare, åtminstånde från södra delen av landet. Priset är väl annars inget fel på om bilen är fin med alla papper i ordning.

/Fabbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.