|
|
|
|---|---|
|
Är detta ngt att slänga pengarna på? Länk =) tack. mvh, Figgeh~ | |
|
JR filter har väl alltid hållt bra kvalite bland sportluftfiltren... Själv skulle jag endast köpa JR eller K&N Kvalitetsmärken båda två... CDA box e ju inte fel det heller...vettigt pris.. |
|
|
Låter det som vilket annat öppet luftfilter som helst med den boxen? mvh, Figgeh~ |
|
| nej boxen tar bort allt insugsljud nästan...inget direkt mer ljud om du monterar det korrekt med kalluftsslang mm ...hänger det fritt suger det i sig massa varmluft från motorn o då e lixom effekten med det borta...så om du vill den ska låta montera ett öppet filter med jävligt bra skärmning | |
|
Okej, kan du rekomendera ngt sådant? (med bra avskärmning och lite klass-märke) mvh, Figgeh~ |
|
pg_ice |
är du född i farstun figgeh? hört talas om google. Sök för fan :D var det inte du som frågade om öppet filter i en annan tråd. jag sa redan då att K&N Gen2 med avskärmning är det enda som duger |
|
håller med pg fullständigt.. k&n gen2 avskärmat...det enda öppna filter jag skulle rekkomendera dig... köp ingemade in china skit för 2-300 spänn det sabbar bara din lmm samt drar in varmluft från motorn.. köp kvalite MED avskärmning avsett för din bil så blir det bättre ljud under huven o garanterat kall luft i insuget.. det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.. |
|
|
Fan hittar ingen bra sida med K&N gen2 avskärmat, där man känner sig säker att beställa :/ mvh, Figgeh~ |
|
|
Mekonomen Oscar Johnsson |
|
pg_ice |
bara att välja Länk Länk |
|
En sista fråga ang. detta (ursäkta om jag är jobbig! :-) ) Vilket av dessa rekomenderas? Länk Länk Länk (57i Gen II High-Flow Intake Kits, 57i High-Flow Intake Kits “Open Air“ ?) tackar för all hjälp grabbar, bussigt =) |
|
pg_ice |
det första filtret verkar vara en snik modell. ser så ut det här ska du köpa. Länk det kommer att se ut som det är original monterat. ungefär så här Länk |
|
Alltså - oavsett om man har en liten avskärmning runt filtret, lär den enda luft det kan suga in vara just motorluften. Ska man ha sval luft i insuget måste luften tas utifrån. Antingen från grillen eller hjulhusen. |
|
|
pg_ice, på den länken du skickade med det luftfiltret som var monterat, det är så jag vill att det ska se ut, och då ska jag köpa det du rekomenderade då? =) tackar. mvh, Figgeh~ |
|
pg_ice |
det kommer ju inte att se ut exakt så där iom att det där är en 330 men det är samma princip avskärmning/rör/luftfilter |
|
okej, jag tackar så jättemycket. riktigt bra info =) ha de bra! mvh, Figgeh~ |
|
|
Länk Alltså, jag får fasen inte rätt på hur man beställer det, blir tokig :( mvh, Figgeh~ |
|
|
till figgeh: jag bytade från avskärmat öppet filter till original box. och jag ångrar inte mig! ingen skillnad alls! hade någon bytat det på din bil åt dig i smyg, och du var helt omedvetandes om det så lovar jag att enda skillnaden du hade märkt hade varit på ljudet. (för att undvika placeboeffekten) :) så jag råder dig att behålla ditt original. nu var det visserligen längesen du skrev frågan men ändå. så vad blev ditt val egentligen? intressant med trådar om sportfilterna! jag anser att de är skräp oavsett märke och argument som att "man slipper köpa nytt filter någonsin, man rengör bara filtret"..... ja, det talar för sig självt redan där. eller är motsatsen bevisad? någon? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.