AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
496

Förarträning..

ceder
Hej
har skaffat mig en M5 från -99, utangen 00 hösten.
Helt underbar att köra, men det är lite nya saker att tänka på. Kopplingen är en svårighet, som behöver tränas.
Vad skall man tänka på ?
Finns det träning för detta hos BMW ?
Eller har ni tipps..
Välkommnar svar, jobbigt med motorstoppen...
G.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kanonbil du införskaffat måste jag säga.
Ang. förarträning så har jag inget bra svar.
Du lär väl dig detta efter ett tag :)
Kanske skulle fundera på gå med i någon klubb för lite banträning.
BMW club Schweden finns ju att kontakta..

Mvh Janne.
ceder
Tack,
ja den är perfekt. Gick med i BMWSC och ska åka till F18 om några veckor, har anm mig och bilen...
Där kan jag säker få hjälp, tjejen var ute och "övningskörde" med M5an i helgen. Satt först och kollade hur hon använde kopplingen på vår andra bil, och då hon släpper direkt så tänkte jag att det nog var okej. Och det var det, gick jätte bra. Förutom att hon körde i 150 på motorvägen. Jag kännde inte hur fort det gick, utan fick säga till om en lägre hastighet.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Prova att kontakta förarutveckling. www.forarutveckling.se De kanske kan hjälpa till.
M har en rätt speciell koppling. Det är vanligt att M%ornas koppling går sönder för att de misshandlas.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Grattis till dit köp "ceder"
Som Du nämner är kopplingen lite lurig, den kan inte användas som hos en vanlig "svenssonbil" dvs låta den slira lite vid gaspådrag, utan disktinkta manövrar, detta lär du dig med tiden. Har själv sett hur kopplingspaketet kan se ut på en M5:a med ovana bilförare, detta var ingen trevlig syn.
Lycka till och hoppas Du får mycket glädje av bilen.

NoFear
<¤¤00¤¤>
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.