|
|
|
|---|---|
|
Ny medlem här men hängt här som gäst ett tag och kommer nu med min första fråga då bilbyte närmar sig. Hur är det egentligen? De börjar ju komma ner under/runt 200 strecket så de känns ju klart prisvärda om man bortser från driftskostnaderna och det finns ju ett gäng ute på marknaden som är till salu. Har uppfattat att de flesta som kört både 3,0 o 4,4 rekommenderar att man ska välja modellen större pga betydligt högre körupplevelse. Har nu hittat ett ex som tilltalar mig och ska se om jag kan få tillfälle att prova den imorgon då den finns i närheten. Vad anser ni om milen det känns som den gått lite långt? Vad borde vara rimlig prutmån på den med tanke på mil då den är ju ändå några år gammal. Självklart är den inte intressant alls om inte servicen skötts och ett M-test bokas givetvis om den skulle vara intressant efter provkörning. Nåt mer att tänka på förutom att lyssna efter klonk i framvagn osv, hur är lådan på den årsmodellen? Vad tror ni om värdeminskningen på säg 3år och kommer det ens gå att sälja den, en så törstig bil är ju inte så het idag och det lär väl inte bli bättre om några år? Törs man ens köpa??? Här är länken, komentera gärna! Länk | |
| skulle rekommendera köpa face-lift versionen -04 framåt, detta är bara för designen skull, så att du inte ligger 2 versionen efter, detta oxå bra med tanken på du redan tänker på värdeminskningen | |
| Jag tycker den såg riktigt fin ut.. lite toning på bakrutorna bara som saknas :) | |
| 50% värdeminskning på 3 år är väl en bra tumregel. Det kommer även om 3 år att säljas nya bilar som drar mycket bensin. X5 har mycket karaktär och därmed en kundkrets. | |
|
Tack för svaren som inkommit, fler synpunkter önskas! Har nu idag iaf varit o provkört den och självklart syns det ju att milen och åldern satt sina spår i form av repor och stenskott, ALLT syns på svart. Första intrycket av bilen när jag synade den noga var mycket bra iaf, det går ju alltid att polera upp en lack så det lär väl bli bättre... Provkörningen förflöt utan ytterligare frågor kom upp, den lät fint och inga missljud eller så och shit vilked vrid! Den hade också mer i utrustningsväg än vad som skrevs i annonsen och sånt gör ju inte saken sämre... =) Nyservad och skatten betald i maj, självklart med full bok och alla papper på reparationer fanns också. Vad tror ni om priset då? Säljaren hade fått sin splirrans nya x5:a och när jag frågade varför han inte bytte in denna när han köpte den nya sade han att han blivit erbjuden 200 för den där så då skulle han försöka få lite mer privat men han hade fortfarande möjlighet att få den i inbyte där. Någon som vet vad man får i inbyte enligt listorna? Känns som att han kanske borde fått 180-190 i inbyte eller vad tror ni? Det är ju ändå en -02 med 15700 mil på mätaren? Ang faceliften som kom -04 vilket kommer generera ett högre värde vid försäljning är jag helt enig om men då är det ju inte dessa pengar det handlar om. Har en planerad budget på 200k så det är där jag kommer försöka hamna... |
|
| Ja kul med ett så aktivt forum då, tack för hjälpen alla... Köpte iallafall bilen idag, lyckades pruta ner den till 200k som jag hoppades på. | |
| Jag tror att X-forumet är ett av dom mindre aktiva här på autopower, du skulle nog fått fler svar på försäkrings och värderings forumet.. Hur som helst så önskar jag lycka till med bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.