AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.168

Hur fungerar nivåregleringen på en E34

Tjena, jag har precis upptäckt att jag har nivåreglering på bilen efter att kollat under bilen och jämfört på internet och kommit fram till att jag har, men min fråga är hur fungerar den? sköter den sig själv eller var skall man ändra detta annars?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Den sköter sig själv dvs strävar efter att bibehålla chassisättning oberoende belastning.
Okej då, ufall den läcker vet du något vanligt standard ställe som brukar läcka från då?
Jag hittade också nivåreglering på min e34 Touring när jag tittade under bilen. Vad jag kunde se så går det ett stag från krängningshämmaren som går bakåt till en ventil. Från ventilen går det slangar till nederdelen av båda fjäderbenen. Vet inte hur det funkar därifrån, om man måste ha speciella dämpare för att det ska funka eller så. Min ventil läcker olja och jag vet att den inte reglerar nivån som den ska. Vet inte om det är dämparnas olja som läcker ur ventilen. Ska kolla med BMW i dagarna om det är värt pengarna att få det att funka igen.
okej, jag har själv löst mitt problem, då det var ett koppar rör som går in i ventilen som sprucket så de läckte, bytade alla rören så fungerade det igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.