AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
597

M5 E34 " Winkelhock"

Hejsan, är det någon här som vet något om denna specialmodell? Vad jag förstått är den baserad på 3,6 versionen, något lättad samt andra stolar från M3 Evo.. 320 hk skulle det vara enligt en annons jag såg, vad är det gjort för ändringar på den? Hur många exemplar är tillverkade och under vilken tid?
Finns det några exemplar i Sverige?

//Sniffer
Har sett en 3.8 med evo stolar och röda bälten.
Vart såg du annonsen??
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Är detta inte ett "hemmabygge" då????
Jag har aldrig hört talas om denna modell.

Mvh Janne.
Annonsen var i Tyskland, har aldrig sett någon i Sverige, det var flera stycken Winkelhock till salu, har sett i alla fall tre bilar så det kan inte vara fråga om ett hemmabygge.

//Sniffer
Har idag fått bekräftat från Tyskland att det finns en Winkelhock-serie, vet dock inte hur många ex som är tillverkat och vad som är ändrat men det är andra stolar samt något bantad (nackstöd bak mm mm försvunnit).
Uppkallad efter J.Winkelhock. Skall beställa litteratur om den från Tyskland om det går så man får se vad är för nåt.

//Sniffer
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
sniffer, det stämmer. Detta är inget hembygge, BMW kallade ju special varainter efter race förarna under början av 90 talet. J.Winkelhock på M5 och J.Cecotto på M3an. Båda är ju en rätt udda bil, men Winkelhock är nog mest sälsynt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.