AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.376

Var köper jag syragrund?

Da
13
Dany75
BMW 328iA Coupé -95
Har tänkt att fixa ett par små rostfläckar på skärmkanterna. Hade tänkt att blästra bort rosten och sen grunda med syragrund. Det borde funka bra eftersom jag inte behöver spackla nåt.

Nån som vet var jag kan få tag på en bra syragrund samt en lackgrund?

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
kan du inte höra med någon bilackerare,som kan sälja en skvätt till dig...
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej.

Auotexperten har det du söker, rikstäckande kedja med filial nära dig om du söker.
Har för mig att 2dl är det minsta du kan köpa.

Mvh
Skalman
Vad är syragrund för ngt? :o
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Syragrund eller etsande grundfärg är en bra grundfärg som "etsar" sig i ytskiktet på plåten. Skall användas där det är plåtrent innan spackling eller filler. Är ingen expert, men jag tor det är bland det bättre man kan ha på plåtrent. Tittar man på Boyd och grabbarna på American hotrod så lägger dom alltid en tvåkomponents epoxi direkt på plåten.

AE
Da
13
Dany75
BMW 328iA Coupé -95
Ja, det verkar vara bra att använda om kan t.ex blästra så det blir helt rent först. Har inte provat förut men jag har ett par fläckar som jag vill få bort för gott så det ska bli intressant.
Ska ta mig till Autoexperten så fort jag får tid och se vad dom har!

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Syragrund är ngt man använde förr i tiden för att få färgen att fästa bra även på ytor som drabbats av fingeratryck m,m. Idag heter motsvarande produkt fästgrund men innehåller inga syror vilket heller inte behövs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.