|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå! Någon som har tittat eller vet något om skick på denna bil? Ser väldigt fin ut på bilderna iaf. Har letat M3 ett tag nu, men fastnade för M5 helt plötsligt. Tacksam för hjälp... Mvh Alex Länk | |
|
Det är den som ser ut som det bästa M5e39 köpet på blocket... Min M5-2003 Länk |
|
| Jag har mailat ägaren om lite fler bilder, så det kanske blir en tur till sthlm i helgen som kommer. Du Bianca som har en nyare M5. Finns problemen med att dom drar olja och att kopplingarna går ned sig kvar på dessa årsmodeller? Har för mig att jag hört något om detta på en 02 tidigare här på forumet. | |
|
Min drar knappt nån olja överhuvudtaget....Och kopplingen är hur bra som helst fortfarande vid 7500 mil... Tror att vanosen och det ,mesta uppdaterades mars 01 då bl.a cylinderväggarna blev fodrade el nåt sånt..Rätta mig ni andra här på forumet om jag har fel.. Kan lova dig Alexxx att om du hittar ett välskött ex så kommer du att ha många underbara mil framför dig..När du vrider om nyckeln,så gör du det med ett leende varje gång:) |
|
|
Jo jag körde en 00:a för ca 1 år sedan och blev väldigt sugen. Har åkt S8 innan så jag hoppas jag kan lära mig att växla igen:) Bianca: Otroligt stilig bil du har! |
|
|
Tack.....:) Som sagt så tycker jag av bilderna att döma så verkar det vara ett välskött ex.. |
|
|
Håller med Bianca att detta är en av få intressanta på Blocket. Dock är den inte MAXUTRUSTAD med allt som gick att få då den t ex saknar PDC. Skriv gärna en rad om du åker och tittar på bilen. ___ //Ulf |
|
| Saknar oxå blåtand,tv-funktion,röststyrning m.m | |
|
Ser mkt fin ut. Har själv en 02. Drar ingen olja. Kopplingen håller bra om man inte plågar den allt för mkt. Bilen verkar vara i mkt fint skick. Lycka till! |
|
| Vet någon av er om det gjordes några uppdateringar på belysningen till instrumenten på dom nyare 02-03? Annars är det bara faceliften som skiljer vad jag har fattat. Skulle vara kul att se en bild på instrumenten i mörker så man kan drömma lite:) | |
|
Navigatordisplayen ändrades även den i samband med faceliften. Navidatorn blev MK3 (CD) från faceliften och MK4 (DVD) från modellår 2003. Bianca, hur vet att den saknar TV och röststyrning? Blåtand vet jag inte om det fanns på 02:orna men telefon har den ju i alla fall. ___ //Ulf |
|
| Hade den haft tv-funktion samt röststyrning så hade det nog stått i annonsen,tror jag....liksom avsaknad av PDC som du påpekade. | |
| Såld:( | |
| Men så var den också fin! | |
| Är lite sugen på denna bil. Nån som sett den eller vet något om den? Ser iaf fin ut! Länk | |
|
För att vara en 01:a som saknar en del utrustning (bl a navi och taklucka) så tycker jag priset är alldeles för högt även om den är svensksåld och ser fin ut. Länk Samma årsmodell med utrustning och rejält billigare Länk Samma årsmodell men mer utrustning och lägre mil samt billigare ___ //Ulf |
|
| Vem är den lyckliga ägaren?nån här på forumet? | |
|
Ska åka och titta på denna bil imorgon Länk Någon som sett bilen eller vet något om den? Har letat efter en fin 02:a men det finns inte några "fina" ute just nu. Nu undrar jag om det är samma sak att köpa en 01 som en 02, då menar jag med alla uppdateringar och dom fel som finns på dom tidiga modellerna tex vanos, olja, lmm osv... Tacksam för snabba svar:) |
|
|
Jag tycker att du ska pruta ordentlig på den bilen alexxx, den har legat på blocket ett bra tag nu. Det skiljer nog inte så mycket mellan en 01:a och 02:a. Jag har en 00:a men tycker inte att den drar mycket olja, beror lite på hur man kör med bilen också. Lmm kan även drabba 01:or men de har kanske drabbat våra 99:or och 00:or mer? Men lycka till med letandet... Min Bil: Länk |
|
|
Var på väg ner för att titta på bilen idag, men vi ringde på vägen och fick reda på att den var såld igår:( Så vi stannade i Jönköping på hemvägen och tittade på denna 01:a Länk Bilen är fräsch och ser ut att kunna ha 9000 mil bakom sig. Den är importerad i år från italien och saknar lite utrustning bla parkeringshjälp, telefon och rollo. Provkörde bilen och tyckte det kändes som att den ville rycka lite om man höll den på ca 4000rpm, lite orolig alltså. Vet inte alls vad det kan bero på men motorlampan lös och han sa att han skulle fixa den om jag köper bilen. Någon som kan ge lite tips? |
|
|
Tänk på att det är komfort stolar i den och inte sportstolar. Kan vara svårsålt i framtiden. Hade jag letat M5:a så hade jag inte velat ha en med komfortstolar. Mvh Horizone |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.