AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
928

E31 vs. Supra - Jag hängde med rätt bra

Visa användare
144
HannesL
850iA -91
På väg till bilen på parkeringen vid ICA kom det en grymt låg högerstyrd engelskregistrerad Toyota supra med ett slutrör som mitt lår.

Kastade mig (och sambon och varorna) i bilen och tog upp jakten. ;-> Tänkte det skulle bli kul att se hur chanslös jag var. Sambon frågade lite försynt när vi och Supran svängde ut på 70-vägen: "Vem rastar vem?". Mitt svar blev: "Hans trimmade Supra med 15.000hk och åtta turbo och fett med NOS kommer rasta oss så det stänker om det, men har vi tur så blir det i varje fall kul att se han dra!"

Han la sig i högerfältet och jag tryckte i Sportläget och kickade därefter M70n. Han var inte sen att svara. Rök som fan gjorde det och visst åkte han ifrån mig, men inte så att jag skämdes.

Blev några fler ryck från olika hastigheter och han kom inte iväg längre än 100m eller så.

Förföljde honom hem och snackade lite skit. 500hk skulle han ha nu och visst hade han kört fullt =) Impad var han också =) Får väl se om det blir fler bataljer när jag lagat dämparen bak och inte har 90 liter soppa, en sambo och ägg i kartong i kofferten.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
En svart Supra? Högerstryd?
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Visst var det en sådan. Känner du honom? =)

Jag kan nästan inte tro det, jag äger ju en 850!!! Den står här utanför fönstret!
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Och förresten det var alltså bara matvarorna inklusive ägg som låg i bagaget. Sambon satt bredvid mig och bensinen var i tanken. Blev kanske ett märkligt syftningsfel annars... ;->

Jag kan nästan inte tro det, jag äger ju en 850!!! Den står här utanför fönstret!
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Ja, kan vara han. Den hade 900 hästar innan. Sjuk bil..

Men en 850 är mycket snyggare. :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.