|
|
|
|---|---|
|
Det sitter en behållare under tanklocket på 325it som det har varit bensin i. Varför detta?? Fästet till "skyddet" som sitter framför behållaren hade rostat sönder så att skyddet ramlade ner mot hjulet. Demonterade behållaren och pluggade de 3 slangarna. Bilen går som vanligt och har inte läckt någon bensin trots att det gick hål på behållaren. Dock luktade det bensin inne i bilen tidigare ibland.. | |
|
Jag gissar på att det är kolkanistern du menar. Den ska fånga upp bensinångorna från tanken. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Kolkanistern sitter i motorutrymmet, framför föraren intill torpedplåten! Phaser talade om behållare under tanklocket och såsom jag tyder det hela borde det vara det "kärl" i vit plast som avluftningsslangarna går till, 3st. Fästet/skyddet han talar om borde vara det svarta plaststycket som sitter skruvat mot innerskärmen i hjulhuset för att skydda kärlet mot smuts och grussprut. Sedan sitter själva kärlet fastskruvat högst upp i hjulhuset med en skruv och det fästet har en förmåga attt rosta sönder. JAg har nämligen själv exakt samma problem och har svetsat upp hjulhuset med nytt fäste för det vita plast kärlet, varning för mycket smygrost som man inte ser, men pröva och slå lite i det området så kan man göra fynd :-) Inga direkta problem av att korka igen slangarna, bilen kan bli lite svårstartad i värsta fall eftersom bilens ångor från bensinen inte kan få chans att försvinna. Bortkopplad kolkanister ger samma effekt ungefär. |
|
|
ok..tack Frifart. Konstigt att den behövs egentligen...har aldrig sett en sådan lösning tidigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.