AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.061

Dimensioner för mugghållare för dörrfack

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jag har precis köpt mig lite PVC-rör och tänkte göra mina egna mugghållare för dörrfacken. Jag har gjort en enkel ritning men saknar måtten.

Mugghållaren ifråga är denna variant som säljs av flera på nätet: Länk Länk

Finns det någon vänlig själ som har denna mugghållare och som skulle kunna mäta och ta reda på måtten åt mig?

Ritning: Länk

Måtten som behövs är: D, E, F, G, H, I

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Ingen som har denna variant av mugghållare? Den säljs även på blocket: Länk
10
10
100080
Z3 2,8IA -99
Jag har två st mugghållare i min Z3 enligt länken från boopidoo (se bilder på mitt galleri också). Fungerar klockrent, bra passform i dörren och perferkt till burken eller plastflaskan.

Har precis som 100080 två mugghållare i min Z3 från Mats L. Det är dessutom hans bil jag har köpt, känns inte helt jysst att ge dig måtten då.
Köp åtminstone en från honom som du kan mäta, klämma på!

/Janne
Min Z3.
Länk
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Är det Mats L:s design från början då? Denna typ av mugghållare säljs även av minst två webbbutiker. Det är dessutom från ett amerikansk forum med bättre bilder på hållaren som jag fått idén.

Har köpt 100 cm PVC-plaströr för 24,95 kr på Bauhaus och ur denna kan man troligtvis kapa ut 4st flaskhållare. En sprayburk med mattsvart färg på biltema kostar 39,90 kr. Dvs ca 16kr per flaskhållare exkl. kapning och bearbetning med sandpapper etc. Även om Mats pris på "bara" 125kr + frakt inte låter som så mycket så känns det som om man lika gärna kan göra det själv. Särskilt som jag tycker att det är roligare när man gjort någonting själv.

Om Mats L själv har något emot att jag frågar eller i ett senare läge själv publicerar en ritning med aktuella mått så får han gärna höra av sig. Om inte kommer jag att bygga hållarna och ge ritning med korrekta mått till vem som helst som känner sig liksom mig manad att testa själv.
boopidoo,
Köper ditt resonemang helt och hållet! Tycker själv det är kul att fixa och ordna grejor själv utan att betala en massa pengar för det.
Men säljaren av min Z3 upplevde jag som väldigt reko/ärlig, och det känns att jag vill vara detsamma mot honom. Visst har han sågat fel och testat sig fram, vilket du också får göra om du inte får ritningen. Min Z3 innehöll två mugghållare vid köp ;) Kan bara hoppas att du får hjälp via någon annan Z-polare!

/Janne
Min Z3.
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Mycket märklig inställning från Janne här, då hela grundprincipen med AutoPower bygger på en balans mellan givande och tagande av information, kunskap och idéer. Ena gången hjälper man en annan och andra gången blir man själv hjälpt av en tredje osv.

Men det kommer en dag då även den bäste/duktigaste av oss behöver hjälp från en annan på forumet. När det blir Jannes tur så kanske det finns de här som anser att det inte vore helt ärligt gentemot BMW att hjälpa till, då många här på forumet vid olika tillfällen har av BMW blivit erbjudna att ta del av vissa förmånliga erbjudanden.

__
Bilblogg:
Länk
Mugge,
Om du nu hade varit "konstruktör" av dessa mugghållare, hade det varit OK att lämna ut alla mått?
... att jämföra en privatperson mot BMW's resurser/information kanske inte är riktigt relevant i denna diskussion. Dessutom har han hittat en affärsidé och säljer dessa för en spottstyver via blocket. Köper samtidigt boopido's argument att fixa det själv, för visst är man nöjd/stolt efteråt. Visst är det så som Mugge säger att det är ett givande och tagande på detta forum, det är ju därför detta forum finns.

/Janne
Min Z3.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.