AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.187

BYTA insug på m52b28TU går det?

undrar helt enkelt om det går att använda 325 insuget från m52b25 på denna motor oxo...
om inte vad kan man göra då för att öka på det trånga insuget som är monterat??
har redan moddat min luftburk o tagit bort alla 3 strypningar i den..
Har tittat o läst och tydligen går det INTE att byta ut insuget mot 325/525 insug som på tidiga icke TU motorer...
Har nån någon bra ide hur jag ska få ett större insug på motorn...PLZ
T3
111
T39m
328CI - 96
330:ins insug då?
/ Mvh Jimmy

finns det ngn spec på det insuget???
modellår m mm vore intressant..
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
tja! utveckla gjärna lite ang "3 strypningar i luft burken" =)... om du tvivlar på att d passar lr inte orkar göra dom små modifieringar som behövs så finns Länk
dom 3 strypningarna..

1. Det veckade röret som kommer ut bakom lampan o går in i burken
2. Trumpeten som sitter i insuget till burken i botten
3. insugningsröret inne i boxen som går till lmm

med dessa borta har du ett stoort insug i botten utan rör inne i lådan..detta ger bättre luftflöde snabbare än förut. det veckade röret bakom lampan e en kompromiss för att få bort störade insugsljud. montera därför ett större rör där(håller jag på med just nu).

528 och 328 har strypningar i luftburken samt i insuget..därför bytr många till 325 insuget som är grövre. upplevde min bil som mkt piggare efter bara luftburksmodden...bilen drar jämt över hela registret o det finns kraft över hela registret ända upp till 6400.
bilen skall oxo få ett nytt insug och en mappning inna den e klar..ev ett nytt spjäll oxo..
fatii...har kollat på det insuget oxo men det passar inte min motor..har m52b28TU

alltså min motor e tillverkad 2000 och har beteckningen TU bakom..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.