|
|
|
|---|---|
|
Med risk för att låta ordentligt gnällig så skriver jag ändå följande inlägg. Jag har en 330i sedan - 06. En trevlig bil som jag bland annat begagnat på långresor i Europa. Det är även där jag upptäckt att den inte riktigt går som den ska. Med rask accelaration mot toppart bryter motorn, högst uppenbart, vid exakt 258km/h mätarfart - eller 238km/h GPS-fart (uppmätt med 2 olika GPSer vid samma tillfälle) Så skall det ju inte vara! BMW anger ju att bilen elektroniskt skall strypa vid 250km/h... Nån som märkt samma sak och fått detta åtgärdat? /Kalle - som inte vill bli frånåkt av Diesel Audi | |
| Då blåser jag om dig med min 325'a alltså :) 243 på GPS'en men där tog det stopp. Låter märkligt att den skulle slå av redan vid 238. Har du rätt däckdimension? | |
|
Det är däcken som kom från fabrik - så jag utgår ifrån att de stämmer. Jag har påpekat detta för Bilcentralen där bilen är köpt, men de hade ingen lösning... Personligen är jag sugen på att mappa om motorn och skicka räkningen till BMW... /Kalle |
|
|
Det lilla jag gasat med min raket har den fortsatt dra kraftigt efter 200, så jag antar att jag når dit den ska om jag ska döma av vridet i de farterna. |
|
|
Ja, pulver saknas inte. Detta handlar helt klart om den eletroniska strypningen, för det riktigt känns i bilen när motorn klipper. Men som sagt, vid fel hastighet. |
|
|
Mjukvaruuppgradering hos BMW kanske löser dina problem men jag måste säga att det låter konstigt att den klipper så tidigt och att mätaren visar så fel. Flåklypa |
|
|
Min gjorde 252 på mätaren innan jag var tvungen att bromsa. Pulver för mer verkade i alla fall finnas. Fick tyvärr aldrig tillfälle att dra den i "spärren" efter det pga trafik, fri fart på autobahn är existerar inte i praktiken, åtminstone inte dagtid.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.