|
|
|
|---|---|
| Skall köpa vinterdäck till min kommand 120d. Frågan är om man är tvungen att satsa på Runflatdäck även till vinterdäcken? För det blir väl problem vid en ev. punktering annars? För det finns väl knappast reservhjul till bilen?:) | |
| Klart det går! Det finns allt ifrån däck-på-burk till kompressorkit att ersätta reservhjul med | |
| Ingår det något kit med kompressor och så? | |
|
BMW har ett M-mobility kit med kompressor. Används bla. till M-modellerna där reservhjul saknas. Det ingår inget kit i standardutrustningen till 120, men det kan du köpa till efteråt. Jag kör själv med vanliga vinterdäck och har ett par flaskor däck-på-burk om olyckan skulle vara framme. Nu fixar inte burkdäcket allt utan endast mindre hål. |
|
|
Hur ofta får man punktering? Jag har fått det en gång på 10 år och då klippte jag en trottoarkant ut ur en rondell på vintern. Det här med punkteringssäkra däck tycker jag är ett dumt påfund, åtminstone än så länge eftersom prestandan på däcken är så pass mycket sämre än ett riktigt däck. Det är ju ingen slump heller att M-bilarna inte har punkteringssäkra däck... Jag kör oxå med 2 burkar däck på burk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.