|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag bytte vatenpumpen igår, den jag har nu är inte ny heller , och kylvätska cirkulerar inte nu, billen var igång kanske 30 min och det kom ingen vatten ut ur den lilla hålet det kommer bara ånga fast termometer visat i mitten , och det är luft i slangarna. Vad är felet? | |
| du måste köra med bilen och lufta med jämna mellanrum | |
| du måste köra med bilen och lufta med jämna mellanrum | |
|
Normalt så är det när motorn bli varm så oppnas termostaten och då börjar vatten rina ur den lilla hålet på insidan av expansinslocket( då vet man att det är ingen luft där) men det gör inte det nu, det kommer bara ånga , så att nåt är inte bra...Gassar jag på litte så kommer ännu mer ånga |
|
| får du värme i bilen? | |
| har du bara rejäl värme i fläkten-bilen så utesluter du att det är väldigt lite vatten i systemet | |
|
Ja , det är för lite, för att jag fylde till den streckan som den ska vara, men den går inte till motorn så att jag inte kan på fylla mer. Antagligen så är det nånting med pumpen elr med termostaten. Konstigt bara att termometern vissar att temperaturen är ok, hur kan det vara det om det redan komer ånga och då temperaturen är redan 100, asså kokar |
|
| ta bort temostaten får du samma fenomen då så byt vattenpumpen igen!! | |
| fast det låter som vatten pumpen du satte i är kass den gammla termostaten funka bra fram till bytet eller? | |
|
Kan man göra så? |
|
|
Har du luftat systemet med luftskruven på termostathuset, pos.5?:Länk Står luft i termostathuset kan vattnet nå hög temp utan att termostaten "fattar" det. Jag tror på luft i 1:a hand. Det har även förekommit att pumphjulet släpper från pumpaxeln vid arbetstemp och suger fast när den svalnar. AE |
|
|
Ja , det funkade bra innan jag bytte pumpen, är det möjligt att jag klämde den på nåt sätt när jag satt den ditt så att den inte vrids där innuti. |
|
| ja men kör inga längre sträckor sliter hårdare på motorn pga att motorn aldrig når arbetstemeratur | |
|
Nej, Anders-72, jag viste inte ens om att man ska göra det. |
|
| känn på nedre slangen på kylaren är den varm så har termostaten öppnat på höger sida inifrånbilen sett | |
| vad tror du jag mena med lufta köra runt i cirklar med bilen eller | |
|
det gich inte att skruva på den skruven NR5, går det att bora nu? |
|
| slinter du eller vad i så fall får du ta en liten rörtång och sen byta skruven | |
|
Jag trode att man ska bara lufta med den skruven som är på kylaren. |
|
|
Ja jag försokte med rörtången och det sitter som f...n |
|
|
är det nåt spesiel skruv , går det att köpa på BMW? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.