|
|
|
|---|---|
|
Mitt nackstöd höger bak vill ibland inte åka upp om man inte hjälper det precis den första biten, det låter som om den inte vill "haka på" och hoppar av kuggen. Men sen ibland så åker den upp själv. Om man väl har hjälpt den upp första biten så går det att höja och sänka utan problem. Någon som har haft liknande problem med sitt nackstöd? | |
| Har samma problem med mitt. Tog en titt i samband med kugghjulsbyte till rollon och det ser ut som det är ett plastkugghjul som inte vill greppa kroken som sitter i nederkant på nackstödets stång. Kommer att plocka ner och undersöka vid ett senare tillfälle. Drog ut kontakten för att slippa höra rasslet varje gång nån tar på sig bältet.//Richard | |
|
Tack för svaret, Du kan väl skriva hur du löste problemet efter du har dissekerat din baksoffa :) |
|
|
Är det bak ni pratar om? Samma på min i så fall, har köpt ett "nytt" på skroten (men i fel färg) för att plocka delar från när tiden räcker till. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Lånar tråden lite med en fråga om de främre nackstöden, min eljustering har lagt av och motorn står bara och surrar, slitna kugghjul? Hur kommer man åt dessa och går de att byta ut? | |
|
Jag har inte gett mig på mitt nackstöd ännu. Troligtvis så är kuggarna slitna eller så har de hoppat ur spår på något vis, min går alltid upp om man hjälper den första biten, ibland helt själv utan hjälp. Sen fungerar det hur bra som helst. MVH |
|
|
ifredda Mycket enkelt att fixa. Hade samma problem själv och åtgärdade det på 10 min. Länk Richard |
|
|
Länk Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.