AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.155

Induvidual E38 smakfullt eller ej?

Länk

Vad tycker ni? :)

Jag gillar det, men det hade ju inte varit fel i helsvart :P eller lite ljusare brun
Ovanligt.. men snyggt? najj, inte om du frågar mig
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Ägaren heter säkert Willy Wonka! :)

Mvh
Skalman
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Inte snyggt. Fick nästan rysningar..

Min kärra:
Länk
För mycket!
Pianolackade lister, mer svarta inslag i inredningen i övrigt (dörrsidor, konsolen, panel etc.) så hade det kunnat se ok ut.
Skalman har nog lyckats pricka in föregående ägare :D

Mvh,
/Wille
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Hehe "Willy Wonka"... Undrar om den drar 2,5 dubbelnougat/mil?

Helt klart ovanlig! Snyggt, nja. Hellre än grönt skinn åtminstone, dock en våt dröm för mig som gillar mängder med utrustningsdetaljer!

Den har varit till salu en lägre tid, så det gemensamma omdömet är nog att folk INTE gillar inredningsfärgen.
Scheckheft
Hej
Färgkombinationen svart/haselnuss är ok, inte mer. Det som stör mig är snarare förste ägarens strävan efter "Vollausstattung" som, tyvärr, inverkar negativt på interiörens annars rena linjer. Videobandspelaren t ex är en katastrof som gör att det ser ut som en gigantisk brödlimpa mellan framstolarna. Telefonen i B-stolpen ser helt malplacerad ut för att inte tala om telefonen vid växelspaken. Jag tror inte att de som designade E38:ans interiör skulle uppskatta denna orgie i "finesser".
Less i moore, sometimes.
Tyvärr fick någon dessutom för sig att bygga om fronten till faceliftversionen. Tyvärr passar detta inte alls tillsammans med de gamla trösklarna.
Priset? Ähja, lycka till...

Mvh
Scheckheft
Noisette ska man ha på glassen =).
Färgen är som sagt en smak sak.
Men en smaklös installation av telefonerna var det värsta.
Instämmer faktiskt med Scheckheft, även om jag tycker att själva färgkombinationen är "mer än bara okej" :)

Vissa av grejerna de bygg in ser inte riktigt ut att hålla fabriksfinish, exempelvis den vulgära mittkonsolen. Jag hoppas bara att det är bilderna som lurar ögat, och att bilen i själva verket håller normal BMW-standard vid en riktig besiktning.

Utvändigt faller den mig absolut inte i smaken. Sunkiga trösklar, låtsas-facelift och så tycker jag inte att hartgefälgarna passar på E38:an, åtminstone inte med chromeline.

Bilen har varit till salu i över ett halvår, och lär så förbli :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
byt ratt så funkar det väl.. skinnet är aningen för mörkt och skrikit annars är det kanon... kolla bara på utrustningen
Jag gillade då defenitivt inte den bajsbruna färgsättningen på inredningen.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Jasså man kan ha telefonen där i sidan där bak med - det måste jag montera i min 740... Kan man köpa fästet i sidan för det?

BMW i Helsingborg kommer aldrig kunna hjälpa mig så lika bra att fråga här.

Tack.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Kanske att skinnet hade sett bättre ut om det inte var så flottigt och glansigt?

Scheckheft, jag har en annan tråd lite svagt i minnet där du skrev angående olika skinn.. Det skinn som är på denna bil, saknar alltså sömmarna i mitten - betyder vad?
Hittar inte din tråd nu.. Men är detta kanske buffel-läder, och de med sömmar i mitten är mera standard?

---
Min bil: Länk
Scheckheft
Hej
Johan: betyder att bilen är utrustad med nappa. Montana med dubbla sömnar i mitten är alltid standard i en 750, resten (nappa, buffalo) tillval.

Mvh
Scheckheft
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Gillar färgen, men det blev för mycket av den. Svart på ratt, mittkonsol och golv hade harmoniserat bättre.
Funderar för övrigt på vad skillnaden mellan walk nappa och nappa är?

E34 M5 register Sverige
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.