|
|
|
|---|---|
|
Som nybliven ägare till E61 så letar jag runt i trådar där man diskuterar E60/E61. I många av dessa så pratar om uppdateringar och uppgraderingar av olika mjukvaror i bilen. Förstår mig inte alls på detta... Vilka system uppdaterar/uppgraderar man? Hur ser jag vilka system som behöver detta? Görs detta på de vanliga service? Min bil är tillverkad 0408. Vilka uppdateringar borde jag ha? Och hur ser jag om förre ägaren har gjort dessa? Många frågor....kanske jag har missförstått allt?:) Maco | |
|
Cip versionen är av mindre betydelse om allt fungerar som det ska. Fixa inte något som inte är trasigt. Vet många som har råkat utför diverse små fel efter att ha uppgraderat mjukvaran. Själv sitter jag med en mycket gammal version 17.2 tror jag. Uppgradering sker inte vid vanlig service. Detta måste man be om och kostar ca 2000:-. |
|
| Fick ny cip förra året på garanti, då stereon hade en förmåga att någon gång höja ljudet oprovocerat. Märkte då att menyerna i I-driven förändrades något samt att bilen gick snålare. Skulle heller aldrig uppdatera om det inte var något fel då det tar lång tid och kan leda till nya fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.