AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.882

Nån mer som har fått problem med styrning/väghållningen på e60?

Det hela börajde med att jag fick varningsmeddelanden... har för mig att det det stod "drive moderatly" och att styrsystemet inte jobbade som det skulle.. Hela bilen blev vingligare...

Var idag på bmw där de efter 1,5 timme kom fram till att det hade hamnat smuts i ett litet optisk öga som sitter bakom ratten som ser hur ens rattrörelser är... Och ändå är bilen bara nåt år gammal...

Nån mer måste ha fått detta problem?
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Sitter det aktiv styring på bilen?
Har själv aktiv styrning och har inte haft något problem med detta. Trodde att rattrörelserna registrerades av någon säkrare teknik än ett optikst öga.

Känns som om du är rätt så ensam att råka ut för detta fel på en så pass ny bil.
E6
123
E60
520d aut-06
Jag har skrivit om det förut. Hände mig när bilen var 5 månader gammal och vi var i Tyskland. Det var i sensorn i ratten, de byte den och uppdaterade datan, det tog 5 timmar.

Nu efter semestern samma problem, bilen 1½ år. Verkstaden sa att det var sensorn i ratten och att de i Tyskland inte hade bytt den trots att de påstod så, detta hände i Belgien. De bytte den och updaterade datan, men konstigt nog tog det bara 1½ timme den här gången.

På fråga uppgav de att nu var detta en mycket bättre sensor och att jag inte skulle få detta problem mera. Bmw Benelux har kallat alla E60 ägare för kontroll av detta men jag åkte inte dit eftersom jag redan varit och bytt sensorn i Tyskland.
Okej... De bytte aldrig sensor på vår utan rengjorde bara..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.