AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.212

Importera Z4:a?

Lo
67
Lovemachine
BMW Z3 2.8 Coupe -99
Jag hade tänkt o sälja min Z3:a nu i septebmer till förmån för en Z4:a. Och fundera på och importera, då min kusin oxå skulle importera en nu.

Jag tittade runt lite och en 3.0:a Coupe -06:a med max 1500mil på mätaren, är ju nästan 100 papp billigare i tyskland.

Jag har aldrig importerat nån bil innan men min kusin hade tydligen en polare som tog in bilar så det skulle inte va några problem enligt honom.

Men...

*Vad man ska tänka på vid import av en Z4:a?
*Om Z4:an har några speciella "svagheter" man ska va noga att kolla?
då det är tidig årsmodell på coupen kan det finnas barnsjukdomar.... annars bör det väl inte vara någre större problem då z4:an funnits ett atg och dem flesta felen är åtgärdade
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Kolla Importguiden här till vänster!

Min bil: Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Är bilen 100k billigare i tyskland då finns det en anledning, läs krockskadad. Jag tror inte den genomsnittliga coupén är 100k billigare, bara de billigaste exemplaren eller hur ?
wo
40
wormskin
G05 X5 xDrive45e -21
Problemet med sverigemarknaden är väl snarare att det inte finns så många till salu, dvs begagnade. Kryper man ner i södra Tyskland så kan man ju i princip välja och vraka. Och pruta.
verkar som om den dina coupen tappar sitt värde rätt kraftigt i alla fall till en början
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.