|
|
|
|---|---|
|
Jag hade tänkt o sälja min Z3:a nu i septebmer till förmån för en Z4:a. Och fundera på och importera, då min kusin oxå skulle importera en nu. Jag tittade runt lite och en 3.0:a Coupe -06:a med max 1500mil på mätaren, är ju nästan 100 papp billigare i tyskland. Jag har aldrig importerat nån bil innan men min kusin hade tydligen en polare som tog in bilar så det skulle inte va några problem enligt honom. Men... *Vad man ska tänka på vid import av en Z4:a? *Om Z4:an har några speciella "svagheter" man ska va noga att kolla? | |
| då det är tidig årsmodell på coupen kan det finnas barnsjukdomar.... annars bör det väl inte vara någre större problem då z4:an funnits ett atg och dem flesta felen är åtgärdade | |
|
Kolla Importguiden här till vänster! Min bil: Länk |
|
| Är bilen 100k billigare i tyskland då finns det en anledning, läs krockskadad. Jag tror inte den genomsnittliga coupén är 100k billigare, bara de billigaste exemplaren eller hur ? | |
| Problemet med sverigemarknaden är väl snarare att det inte finns så många till salu, dvs begagnade. Kryper man ner i södra Tyskland så kan man ju i princip välja och vraka. Och pruta. | |
| verkar som om den dina coupen tappar sitt värde rätt kraftigt i alla fall till en början | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.