|
|
|
|---|---|
| Jag har fått ett pling-ljud i min 635:a som kommer och går. Låter som någon form av informations- eller varningslarm men det lyser inga varningslampor. Är det någon som har en teori eller vet vad det kan vara och hur man får tyst på det? | |
| Min bil plingar när temperaturen faller under en viss nivå. Vet inte om det är fem grader. Annars plingar den om jag satt på hastighetsvarningen. Första gången jag hörde köldvarningen trodde jag att det var inbillning. =) | |
|
Jag var helt säker på att jag började höra i "syne" innan jag förstod vad det var som lät. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Knappen MEMO intryckt på BC´n kanske?? då plingar det omkring varje heltimme för man skall lyssna på radion ( eller nåt detta var ju innan RDS radionstidevarv...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tack för tipsen. Då skall jag se om jag kan hitta och koppla ur utetempgivaren tillsvidare får vi se om det hjälper. Det har inte varit så kallt vid de tillfällena jag har varit ute och kört, så något har nog gett sig isåfall. Hastighetsvarningen är en funktion som finns i färddator antar jag eller? Jag får väl koppla ur den också får vi se om det hjälper. |
|
| Jepp hastighetsvarnaren sitter i färddatorn. Nu har jag inte samma färddator som du då jag har senare årsmodell men på min börjar en lampa i knappen lysa när varningen är påslagen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.