|
|
|
|---|---|
| Hej, 318i-91 E36 och jag måste byta vattenpump på den men jag får inte bort den? Den sitter som den är fast svetsad. är det bara de där 4 skruvar som den sitter på? Elr nåt mer som håller den? | |
|
ja det är bara 4 bultar, du kan skruva i vissa av bultarna i speciella hål i v-pumpen, vilket gör att pumpen trycks ut från sin plats. Se bara till att skruva i de jämnt, så att pumpen inte kommer ut snett. __ Bilblogg: Länk |
|
| Ja just det, tack så jätte mkt! | |
| Föresten, måste man ha en pakning efter man byter pumpen? | |
| En ny, menar jag | |
|
Man bör alltid byta packningen när man byter pumpen. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Men det var ingen packning där det var bara gummi O-ringen. |
|
|
Det är bara oring på din,som bör bytas. Mvh/Micke |
|
| Är det någon som har tips på hur man får loss pumpen om man råkat ha sönder dom speciella hålen för att lossa? För det bara sprack på båda dom hålen för mej,verka va lite halvrutten pumpen.... | |
|
Galen konstruktion på detta,i värsta fall får du skrota bort den.Om alla slangar o dyl sitter kvar kan du prova att trycksätta med 1-2bar och på så vis få lite hjälp bakifrån. Mvh/Micke |
|
| Skulle byta vattenpump på min 316. Pumpen sitter fastsvetsad. Provade att sätta in en bult i dom gängade hålen. Godset gick sönder. Använde en hel del våld... ömöjligt att få bort pumpen. Är helt desperat. Fler tips sökes!!! | |
| Fick bort pumpen otroligt enkelt till slut. Använde fjäderspännare som man har när man skall byta spiralfjädrar. Det tog 5 minuter. | |
|
Gammal tråd men har samma problem även termostaten sitter som om den va svetsad! hur använde du fjäderspännarna??? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
| Lyckades du ta bort pumpen? | |
|
Jepp, tog en rörtång runt hela skiten å "snurrade" på den då komm den ut så himla lätt :D "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.