|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska inom en snar framtid svarva av mina främre bromsskivor som blivit lite sneda, och vill i samma stund byta bromsbelägg. Är det original bromsbelägg som gäller, eller finns det andra belägg att tillgå? Det vore klart trevligt med högre friktionskoefficient och temperaturbeständighet, men utan att det kostar för mycket. Det jag är ute efter är egentligen lite mer bett i bromsarna. Skriv gärna vad ni har för funderingar kring detta. MVH Carl | |
|
Svarva ner skivorna? hur gammla är skivorna då? för om du inte får de sjukt billigt lr du gör de själv känns de ju som de e mer värt att slänga på ett par nya när du ändå håller på..? Har för mig att 316 har samma belägg som många andra 3-serie och därför ha ett ganska brett utbud. Finns rätt många olika fabrikat som har sk "sportbelägg" för gatubruk. Kolla in dessa 2 företag tex: Länk och Länk |
|
|
Hej! Jag svarvar dem själv, så det är i princip gratis för mig. Alltid värt ett försök innan man kastar ut 1500 kronor på nya skivor. Tack för länkarna, nu blir det att beställa ett par sportbelägg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.